V začetku novembra, ko smo ga dobili na preizkus, je bil še tako zelo nov, da smo pravzaprav preizkusili predserijsko izvedbo v tistem trenutku pri nas različice Megana E-Tech Electric z vrha ponudbe, tako po moči, opremi in naprednih tehnologijah. In seveda po še eni, vse prej kot zanemarljivi postavki. To je cena. Z začetnimi 48.590 evri, ki brez pretiravanja s samo nekaj dodatne opreme hitro preseže petdeset tisoč, gre za daleč doslej najdražji in tudi najboljši Mégane. Toda, kdor bo malo bolje pogledal, bo hitro ugotovil, da je od predhodnega modela petvratne limuzine in karavana ostalo samo še ime in nič drugega. Mégane E-Tech Electric je čvrst in eleganten križanec, ki ga je navdihnil prototip Morphoz iz leta 2019 in je prvi model, ki ga je francoska hiša izdelala na platformi CMF-EV, na skupni osnovi za električna vozila zavezništva Renault-Nissan-Mitsubishi. Nissan je to možnost že izkoristil za novi model Arya.
Mégane E-Tech Electric je s 4,21 m nekoliko krajši od omenjene limuzine z motorjem z notranjim zgorevanjem z dolžino 4,36 m, a z 1,51 m višji za 6 cm. Vendar je družinski slog, ne glede na novo interpretacijo, enak. Pozornost bo najprej vzbudil novi logotip hiše, ki se prvič predstavlja prav tu, dobro usklajen prav s sprednjim in zadnjim delom vozila.Spredaj je težko prezreti tanke, polne LED-žaromete, ki jih povezuje zaprta maska, nižje pa v zlati barvi “rezilo”, vgrajeno v rob odbijača in spodnje odprtine za dovod zraka, nov oglat element, ki ga najdemo ga tudi zadaj, kjer nad imenom opazimo tudi LED luči s 3D učinkom. Zanimiv tehnološki detajl predstavljajo sprednji ročaji popolnoma poravnani s pločevino (odprejo se samodejno, če se avtu približate s ključem v žepu); zadnji so dobro skriti visoko, v okenski okvir, da ne okrnijo stilske čistosti in nakazujejo nekakšen “kupejevski efekt”, ki ga poudarja tudi oblika strehe z relativno majhnimi okni. Prav v bočnem pogledu je razbrati marsikaj o Renaultu Méganu E-Tech.
Dolga medosna razdalja (270 cm) in kratki previsi so rešitve, ki jih omogoča modularna platforma CMF-EV, s kompaktnim elektromotorjem in baterijskim paketom, visokim le 11 cm (40 % manj kot pri Zoeju), nameščenim v podu vozila. Rezultat je kompakten, a prostoren avtomobil s prijetnim dinamičnim obnašanjem na cesti zaradi nizkega težišča (uradno 9 cm nižje kot pri običajnem Méganu). Velika 20-palčna platišča (18 za vstopne različice), visoki boki in široka “ramena” (tj. zadnji blatniki) prav tako igrajo pomembno vlogo pri definiciji slogovne identitete tega avtomobila. Inovativna armaturna plošča tanjše oblike z digitalnim menjalnikom ob volanu omogoča več prostora pod nogami, tako spredaj kot zadaj. Spektakularen element v obliki črke L združuje 12,3-palčni vodoravni zaslon za armaturno ploščo (široko nastavljiv) in 12-palčni navpični zaslon za multimedijski sistem.
Prek zaslona, ki mu pri Renaultu pravijo OpenR in je prekrit z ojačano prozorno in protiodsevno površino, se upravlja vrsta funkcij, od navigatorja do »klime«; štiri možnosti prikaza: nadzorna plošča, zemljevidi, stanje napolnjenosti in ena, zelo poenostavljena, opredeljena kot “minimalistična”. Monitor je zelo odziven in prilagodljiv (prek pripomočkov, ki so med drugim namenjeni porabi goriva, tlaku v pnevmatikah, glasbi in osmim barvam osvetlitve). Temelji na sistemu Android Automotive in zato ponuja vse Googlove storitve, od navigacije do virtualnega pomočnika, do štiridesetih aplikacij v katalogu Google Play.
Glede na predserijski model Mégana E-Tech Electric, smo bili opozorjeni na nekatere neljube posebnosti tega vozila. Wi-fi povezljivost telefona, ki je delovala na podobni frekvenci kot DARSov sistem cestninjenja tovornjakov. Ob vožnji mimo tega sistema WiFi povezavo med telefonom in avtom prekine (potem pa se spet vzpostavi). V prihodnjih mesecih je predvidena programska nadgradnja, s katero bodo spremenili frekvenco WiFi, in s tem bo težava odpravljena. Testni avto ni imel vgrajenega sistema »lane centering«, ki vozilo ohranja na sredini voznega pasu, čeprav to funkcijo v meniju ponuja in zmotno prikaže, zato ne ohranja svoje lege na sredini vozišča, ker tega, kljub zmotnemu prikazu funkcije v meniju, ne zna narediti. Vozilo ima vgrajen prilagodljiv tempomat in »lane keeping assist«, ki opozarja na prečenje črte, nima pa, kot rečeno, sistema za ohranjanje vozila na sredini med črtama.
Tretja “otroška” napaka se nanaša na kontekstualni napredni tempomat (ki zna vozila sam ustrezno upočasniti npr. pred krožiščem ali ovinkom in spet pospešiti po krožišču ali ovinku) pri nas ne deluje. Kot pojasnjujejo pri Renaultu, sistem za zaznavo vseh kontekstov ceste uporablja posebne mape v ozadju, imenovane eHorizon, podjetja Continental. Po opravljeni validaciji omenjenih sistemov je bilo ugotovljeno, da pokritost teh map v Sloveniji ne zadošča standardom Renault, kar pomeni, da napredni adaptivni tempomat v Sloveniji ni dovoljeno uporabljati zaradi varnostnih razlogov. Sicer pa vrhunska oprema na področju Adasa, ki bo glede na testno različico Megana E-Tech Electric po uradnih zagotovilih v kratkem izpopolnjena, ponuja tudi 360-stopinjske kamere, ki olajšajo manevriranje v ozkih prostorih in popolnoma samodejno parkiranje (ni več treba zavirati ali pospeševati, ampak le pritisniti na stopalko za plin, ki sistemu signalizira dokončanje manevra). In potem notranje vzvratno ogledalo, ki prikazuje slike, posnete z vzvratno kamero, in tako nadomesti slabo vidljivost, ki jo omogoča majhno zadnje steklo.
Nastavitveni gumbi za novo generacijo sistema Multi-Sense ponujajo izbiro treh načinov vožnje: (Eco, Comfort in Sport) ter enega za prilagajanje parametrov. Poleg bolj ali manj reaktivnega odziva krmiljenja in plina sistem (ki deluje tudi z glasovnimi ukazi) spreminja barvo in informacije, prikazane na armaturni plošči, ter posega v vzdušje v vozilu, ki ga ustvarjajo ambientalne LED luči, črtaste luči ki v najbogatejših nivojih opreme polepšajo armaturno ploščo in vratne obloge. Na izbiro je 48 odtenkov. Materiali, uporabljeni za vodilno različico Renault Mégane E-Tech, so čudoviti, armaturna plošča je prekrita v kombinaciji z umetnim usnjem v lisasto sivi barvi in recikliranega blagom. Udobje je ena od prednosti Renault Mégane E-Tech. Ni le tih in udoben: je tudi okreten in odziven ter zabaven v vožnji. Z mesta do 100 km/h pospeši v 7,4 s. Ima neposredno in natančno krmiljenje ter odlično lego na cesti, predvidljivo stabilnega in varnega avtomobila, kar je posledica nizkega težišča in učinkovitega podvozja. (T+F:BL)
Tehnične karakteristike: Megane E-Tech Electric iconic EV60 160kW
Tip električnega motorja: sinhronski eletromotor: naziv EV60/160kW optimum charge; Največja moč CEE kW(KM) / pri obratih (o/min): 160(220)/5473 do 11689; Največji navor CEE Nm / pri obratih (o/min): 300/100 do 4714; Prenos moči: samodejni prenos moči z reduktorjem; Najvišja hitrost (km/h): 160; 0-50 km/h – 0-100 km/h – 80-120 km/h (s): 3,5 – 7,4 – 4,4;
AKUMULATORSKA BATERIJA EV60 Tehnologija: Litij-ionska; Skupna napetost (volt): 352V; Neto kapaciteta (kWh): 60; Polnilnik, prilagodljiv eno- ali trifazno (kW) do AC22 + DC85; Čas polnjenja: Domača vtičnica 10-A: 20h 49min; 7,4 kW : 32-A enofazni Wallbox: 6h 17min; 22 kW : 32-A trifazna polnilna postaja: 2h 10min; 130 kW : hitra polnilnica 1h 00min; Doseg po WLTP (km): 450; Masa praznega vozila(kg): 1636; Največja dovoljena obremenitev vozila(kg): 2158;