Mercedes-Benz se je rastočemu povpraševanju po vsestransko uporabnih pick-upih ali poltovornjakih, z bogato opremljeno štirivratno kabino, kesonom zadaj in obveznim štirikolesnim pogonom, kljub raznoliki hišni ponudbi SUV-jev, pridružil tudi s pick-upom v premijskem slogu znamke. Mercedesov robustni poltovornjak s terensko zasnovo in funkcionalnostjo ima vse atribute, da suvereno kljubuje silam narave in hkrati ne omejuje pustolovski duh voznika, ki se v uglednem mestnem okolju ponaša tudi s trikrako zvezdo na nosu in markantnim videzom Mercedes-Benz. Za to je pripravljen tudi plačati več, sicer bi izbral Nissan Navaro.

Zakaj Navaro? Za vstop v popolnoma nov svet je Mercedes-Benz namreč izkoristil partnerske sinergije z zvezo Renault Nissan, predvsem z Nissanom in svoj prvi pick-up zgradil na osnovi preverjene Navare, z enako platformo, vzmetenjem in blaženjem z vijačnimi vzmetmi spredaj in zadaj, z večvodilno togo konstrukcijo in vijačnimi vzmetmi na zadnji premi, da jamči učinkovitost in zanesljivost tudi na terenskih podlagah. Prva različica X 250d 4Matic po zmogljivostih motorja ni zadovoljila pričakovanj v celoti, zato je bila zmogljivejša X 350d skoraj nujna in v tem primeru je tudi razlika med X-om in Navaro bolj občutna.

X 350d je tišji, zvočna izolacija je učinkovitejša, na asfaltu udobnejši, uglajen in enostavno vodljiv. Tudi zvok motorja je zmogljivejši in bolj poln. 3-litrski turbodizel V6 s 190 kW in navorom 550 Nm s sedem-stopenjsko avtomatiko, s klasično ročico menjalnika ne skriva zaloge moči in prožnosti na asfaltu. Brez oklevanja skoči, če je potrebno. Od 0 do 100 km/h potrebuje samo 7,5 s, ne glede na dolžino 5,3 m in maso 2,3 tone. Potovalna hitrost na avtocesti je lahko visoka, najvišja hitrost preseže 200 km/h.. Povprečje porabe se giblje med 11 in 12 litri in glede na dolžino in težo težko pričakujemo manj.

Ne gre dvomiti niti v terenske sposobnosti, čeprav jih časovno omejeni nismo utegnili preveriti v celoti. Mercedes X 350d ima stalen štirikolesni pogon 4Matic povzet po terencu G. Voznik lahko na vrtljivem okroglem izbirniku vključi še sredinsko zaporo diferenciala, reduktor in 100% zaporo diferenciala na zadnji osi, če zmanjka vseh, za običajne smrtnike normalnih poti. Toda, to je vsaj pri nas bolj izjema kot pravilo. Mercedes X 350d igra predvsem vlogo statusnega, luksuznega poltovornjaka, z notranjostjo zelo blizu hišnim SUV-jem, usnjem na električno nastavljivih sedežih, z relativno visokim in preglednim položajem voznika za volanom in višjo, vendar ne neudobno klopjo zadaj, sodobnimi pomožnimi sistemi in povezljivostjo, kar se od 56.000 evrov vrednega poltovornjaka s trikrako zvezdo tudi pričakuje, ne glede na Nissanov ključ v voznikovi roki in še nekatere podrobnosti v notranjosti, ki spominjajo na Navaro.