Z osveženim videzom in tehnološko posodobljen je Mercedes razreda E po lanski prenovi na voljo tudi v priključni hibridni različici, kot blagi dizelski hibrid nove generacije EQ Power. Osvežitev pomeni s 4,94 m dolžine 2 cm več na račun novih odbijačev z izrazitejšimi zračniki na zunanjih robovih in predvsem širšo masko motorja v spodnjem delu, bolj zaobljeni žarometi in podobno tanjše in podolgovate zadnje luči zadaj, če omenimo samo najpomembnejše. Površine karoserije so »čutno« elegantnejše zaobljene, brez robov. Športni paket AMG line, za doplačilo dobrih 2000 evrov, prispeva še veliko mero športne elegance. Seveda, je pri poslovni limuzini, kot je Mercedesova razred E, pomembno tudi udobje, zato ne bo nihče obžaloval še dveh dodatnih tisočakov za prilagodljivo zračno vzmetenje, ki ob štirikolesnem pogonu in pametnem vzmetenju več kot učinkovito nadzira in obvladuje stik s cesto in tako neopazno nagibanje v ovinkih te 2,1 tone težke limuzine. Tako, da daje vtis, da ima ob zavidljivem udobju še veliko rezerve.

Baterija »dodana« na dno zadnjega dela te najbolj klasične limuzine Mercedes-Benz predstavlja veliko presenečenje za tistega, ki bo prvič odprl vrata prtljažnika. S stopničastim dnom odvzame kar nekaj prostora. Od običajnih 540 l prostornine ostane samo 370 litrov. 13,5 kWh “baterija” se polni iz vtičnice v desnem kotu zadnjega odbijača, zelo občutljivega na zunanje udarce in poškodbe na parkiriščih ali gostem mestnem prometu. Z uporabo polnilnih stolpcev moči 7,4 kW se napolni v približno 90 minutah, preko domače vtičnice pa 5 do 6 ur. Bolj teoretično kot praktično, s 100% napolnjeno baterijo se lahko prevozi do 50 kilometrov, v praksi pa prej 40. Presenetljivih je tudi več kot 900 kilometrov dosega ob polni posodi goriva in bateriji. Povprečje na testu je bilo približno 5 litrov.

Mercedes stavi na »blagi« dizelski hibrid štirivaljnega 2,0-litrskega motorja s turbinskim polnilnikom največje moči 143  kW (194 KM) pri 3800 vrt./min in največji navor 400 Nm pri 1600 vrt./min. Električni motor mu prispeva 90 kW (122 KM) in največji navor 440 Nm. Skupna sistemska moč in navor znašata 225 kW (306 KM) in 700 Nm preko stalnega štirikolesnega pogona in 9-stopenjskega samodejnega menjalnika. Mercedesovi srednji limuzini 306 KM zagotavlja poln in homogen odziv v vseh režimih, ne glede na maso več kot dve toni in navkljub dolžini tudi dobro okretnost. Odličen je tudi pospešek s 5,9 od 0 do 100 km, čeprav ne gre za športno limuzino v pravem pomenu besede. Samodejni menjalnik ni samo izjemno uglajen, temveč tudi hiter. Ob stalni hitrosti na avtocesti se dizelski motor izkaže zelo učinkovito, še posebno pri visokih hitrostih, ob pojemkih pa se vključi elektromotor in pojavi se občutek neslišnega »jadranja«. Tudi v mestu igra glavno vlogo z neslišno vožnjo. Vozniku so v pomoč številni napredni sistemi, ki ga predvsem ob mirujočem avtomobilu ob odpiranju vrat opozorijo na prihod drugih vozil (na primer kolesa). Novost je tudi naprava, ki v povezavi z navigatorjem in prilagodljivim tempomatom upočasni avto pred ovinki in križišči.

Prestižna notranjost odlično skoraj popolnoma zvočno izolirana ponuja dva velika 12,3-palčna zaslona instrumentne plošče in multimedijskih vsebin, obloge iz žlahtnega lesa in visoko kakovost materialov. Odličen digitalen vmesnik MBUX vodi voznika tudi glasovno skozi vse vsebine, toda ne še v slovenskem jeziku. Potrebno je vsaj minimalno znanje enega od tujih jezikov. Sedi se dokaj nizko, vendar udobno, tudi na zadnji klopi, kar pa ne velja za tretjega v sredini na trdem vmesnem sedežu. S posodobitvijo večpredstavnostni sistem sprejema glasovne ukaze izgovorjene na bolj naraven način, in navigatorju prinaša razširjeno resničnost: skozi sprednjo kamero osvetli smer, ki ji sledi na monitorju na armaturni plošči, in poveča imena ulic. Še ena novost, originalni volan s praktičnimi gumbi na dotik med drugim upravljajo s prilagodljivim tempomatom.

Limuzina razreda E bo ostala v dobrem spominu po odličnem potovalnem udobju, razkošnem in kakovostno oblazinjenem potniškem prostoru, odličnem vzmetenju, ki učinkovito požira neravno ali poškodovano asfaltno podlago pod kolesi, kar je v notranjosti komaj zaznavno. Kljub teži vozila ostaja enostavno vodljiv in okreten v vožnji. V ospredju je tudi s tehnološko vsebino, z razširjeno resničnostjo navigatorja in novimi pripomočki za vožnjo. V slabšem spominu ostaja zmanjšan prtljažnik z dodano hibridno sistemsko baterijo pod stopničastim dnom in zunanjim poškodbam preveč izpostavljeno vtičnico na robu zadnjega odbijača. Začetna cena 67.900 EUR je zgolj formalnega pomena, saj se s smiselno izbrano dodatno opremo za najmanj deset ali dvajset tisoč, kot v našem primeru.(T+F:BL)

 

TEHNIČNI PODATKI: Motor: dizelski, štirivaljni, turbo, prostornina: 1950 cm3; število valjev: 4; največja moč: 143  kW (194 KM) pri 3800 vrt./min, največji navor: 400 Nm/ 1600 – 2800 vrt./min. Električni motor: največja moč: 90 kW (122 KM), največji navor: 440 Nm. Sistemska moč: 225 kW (306 KM), Navor 700 Nm; Pogon: stalni štirikolesni pogon, 9-stopenjski samodejni menjalnik; Doseg električnega motorja 50 kilometrov.

Zunanje mere: dolžina 493,5  cm, širina: 185,2  cm, višina: 148,1  cm, medosna razdalja: 293,9 cm, masa praznega vozila: 2130  kg, dovoljena skupna masa: 2760  kg, prtljažnik: 370 l, akumulatorski sklop: 13,5 kWh, posoda za gorivo: 60 l; Prostornina prtljažnika 370 l

Zmogljivost in poraba: največja hitrost: 250 km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 5,9 s, menjalnik 9-stopenjski samodejni; normna poraba goriva kombinirano: 1,6 l/100 km, poraba elektrike: 16,6 kWh/100 km, izpust CO2: 42  g/km, poraba na testu: 5,0  l/100 km.