Glavni izvršni direktor družbe Mercedes-Benz, Ola Källenius, je ostro kritiziral načrt Evropske unije, da od leta 2035 prepove prodajo vozil z izpusti CO₂. S tem se je pridružil vse številnejšim glasovom, ki postavljajo pod vprašaj ta cilj, saj bo ukrep letos v drugi polovici leta 2025 šel v uradni pregled.
V okviru strategije razogljičenja želi EU od leta 2035 dovoliti registracijo le novih vozil z ničelnimi emisijami, kar bi pomenilo konec prodaje avtomobilov z bencinskimi in dizelskimi motorji. Kritiki opozarjajo, da bi lahko prepoved oslabila evropske proizvajalce, ki se že soočajo s šibkim povpraševanjem, naraščajočo konkurenco kitajskih znamk in razočarajočo prodajo električnih vozil.
»Potrebujemo realnostni preizkus. Sicer drvimo s polno hitrostjo proti zidu,« je za nemški poslovni dnevnik Handelsblatt 11. avgusta dejal Källenius, ki je tudi predsednik evropskega avtomobilskega združenja ACEA. Po njegovem mnenju bi evropski avtomobilski trg ob uveljavitvi prepovedi lahko »kolapsiral«, saj bi se kupci pred letom 2035 množično odločali za nakup vozil z motorji na notranje izgorevanje.
Namesto stroge prepovedi Källenius predlaga spodbude, kot so davčne olajšave in nižje cene električne energije na polnilnicah, s katerimi bi pospešili prehod na električna vozila. »Seveda moramo razogljičiti promet, a to moramo storiti na tehnološko nevtralen način. Na naše gospodarstvo ne smemo pozabiti,« je poudaril.
	
										
					
			
