Nissanova avtomobilska tovarna v Sunderlandu, ki predstavlja srce japonskega proizvajalca vozil v Evropi, ne bo vključena v načrt podjetja za zaprtje sedmih obratov po svetu. Gre za del obsežnega programa prestrukturiranja pod vodstvom izvršnega direktorja Ivana Espinose, katerega cilj je zmanjšanje stroškov in stabilizacija poslovanja po rekordni izgubi v višini 4,5 milijarde dolarjev v poslovnem letu, ki se je zaključilo 31. marca.

Nissan načrtuje zmanjšanje števila proizvodnih obratov s 17 na 10, a je tovarna v Sunderlandu varna – ostaja edina Nissanova proizvodna enota v Evropi. Espinosa je ob predstavitvi nove strategije preobrazbe Re:Nissan poudaril, da bo podjetje okrepilo svojo evropsko prisotnost s proizvodnjo več elektrificiranih modelov prav v tej britanski tovarni.

Električna prihodnost iz Sunderlanda

V tovarni v Sunderlandu, kjer je zaposlenih približno 6.000 ljudi, trenutno izdelujejo modela Qashqai in Juke, ki sta med najbolje prodajanimi križanci v Evropi. Nissan je v prenovo obrata vložil več kot 2 milijardi funtov, da bi omogočil proizvodnjo naslednje generacije popolnoma električnega modela Leaf in novih EV modelov, vključno z naslednikom Jukea.

Ob tem je britanska vlada 12. maja napovedala, da je zavarovala investicijo v višini 1 milijarde funtov za dokončanje gigatovarne baterij podjetja AESC, ki bo dobavljala baterijske module za električna vozila iz Sunderlanda.

Slaba evropska bilanca in partnerstvo z Renaultom

Kljub spodbudnim načrtom za Veliko Britanijo je Nissan v zadnjem poslovnem letu zabeležil 599 milijonov evrov izgube v Evropi – kar jo postavlja kot najslabše poslovno regijo podjetja. Razlogi za izgubo vključujejo nižjo prodajo in višje popuste.

V odziv na to bo Nissan še naprej tesno sodeloval s partnerjem Renaultom, kar vključuje razvoj novih modelov, kot je Micra, ki temelji na platformi novega Renault 5, ter prihodnji mali električni avto, zasnovan po prihajajočem Renault Twingu. Nissan namerava prav tako uvažati modele, razvite v sodelovanju z kitajskim partnerjem Dongfeng, med katerimi bo tudi priključni hibridni poltovornjak Frontier Pro, ki naj bi nadomestil ukinjeni Navara.

Globalne posledice in zmanjšanje delovnih mest

Espinosa je napovedal, da bo Nissan po svetu odpustil približno 19.000 zaposlenih, večinoma kot posledica zapiranja tovarn (65 %), medtem ko bo preostanek prišel iz področij raziskav in razvoja, ter komercialnih in administrativnih služb.

Po njegovih besedah je Nissanova trenutna fiksna stroškovna struktura nevzdržna glede na prihodke, pri čemer glavni vzrok za težave vidi v preambicioznem načrtu rasti iz let 2015 in 2016, ki ga je vodil takratni izvršni direktor Carlos Ghosn. Ta je predvideval letno prodajo 8 milijonov vozil, realnost pa je danes precej drugačna – v preteklem poslovnem letu je Nissan globalno prodal le 3,3 milijona vozil, kar je 2,8 odstotka manj kot leto prej.

Električna ofenziva za ohranitev evropske prisotnosti

Nissan kljub zahtevnim razmeram jasno kaže, da bo ohranil svojo evropsko prisotnost, in sicer s poudarkom na elektrifikaciji. Tovarna v Sunderlandu bo igrala ključno vlogo pri prehodu znamke v dobo električnih vozil in postaja osrednji steber novih strateških usmeritev podjetja.