Nissan je razkril novo generacijo modela Micra, ki bo v celoti električna. Čeprav si avtomobil deli platformo z Renaultom 5, so pri Nissanu želeli, da ima svojo lastno identiteto in nagovarja nekoliko drugačno občinstvo.

Micra se od Renaulta 5 razlikuje predvsem po oblikovanju. Značilnost so velike okrogle LED-luči spredaj in zadaj, medtem ko ima Renault 5 trapezoidne sprednje in navpične zadnje. Oblikovalci so Micro poudarili z izrazitejšimi blatniki, ki ji dajejo robustnost, ter s preoblikovanimi karoserijskimi paneli, ki kljub enaki osnovni strešni liniji ustvarjajo samostojen videz. Posebnost je tudi volanski obroč, ki je oblikovno drugačen kot pri Renaultu 5. Tehnična razlika se kaže v vožnji z enim pedalom, saj se Micra lahko popolnoma ustavi, česar Renault 5 ne omogoča.

Kljub temu si oba modela delita osnovne tehnične značilnosti. Na voljo sta dve različici baterij, večja omogoča doseg do 419 kilometrov po standardu WLTP, manjša pa 319 kilometrov. Elektromotorja ponujata 122 ali 150 konjskih moči, polnjenje pa poteka z močjo do 110 kilovatov, kar omogoča, da se baterija od 15 do 80 odstotkov napolni v približno pol ure. Standardno je vgrajena tudi toplotna črpalka, oba modela pa sta opremljena z naprednimi asistenčnimi sistemi, kot so ohranjanje voznega pasu, adaptivni tempomat in samodejno zaviranje pri vzvratni vožnji. Cena v Franciji za oba modela znaša 28.000 evrov, proizvodnja pa poteka v Renaultovi tovarni v Douaiju.

Nova Micra predstavlja že šesto generacijo tega modela, ki je na trgu od leta 1983 in je do danes dosegel skupno šest milijonov prodanih primerkov. Nissan pričakuje, da bo okoli petina kupcev nove Micre prihajala iz vrst obstoječih lastnikov, še ena petina izmed voznikov modelov Leaf in Juke, medtem ko naj bi večino kupcev pridobili od konkurenčnih proizvajalcev malih križancev. Prodaja se bo v Franciji začela oktobra, preostali evropski trgi pa jo bodo dosegli konec leta 2025 ali v začetku 2026.

Micra je prvi od štirih novih električnih modelov, ki jih bo Nissan predstavil do leta 2027. Spomladi bo sledila nova generacija Leafa v obliki kompaktnega križanca, prihodnje leto še električni Juke, do konca leta 2026 pa bo na trg prišel tudi mestni električni avtomobil, zasnovan na osnovi novega Renaulta Twinga, ki ga bodo izdelovali v Novem mestu. (ANEurope)