P. B. Balaji, novi izvršni direktor Jaguar Land Roverja (JLR), bo novembra prevzel vodstvo podjetja v obdobju velikih preobratov.
Balaji, dosedanji finančni direktor družbe Tata Motors, matičnega podjetja JLR, bo nasledil Adriana Mardella, ki odhaja v pokoj. Balaji podjetje že dobro pozna, saj je JLR lani ustvaril kar 71 odstotkov prihodkov Tata Motors.
Višji carinski stroški in zamude pri električnih modelih
Eden večjih izzivov bo prilagajanje novim carinskim obremenitvam. Izvoz vozil Range Rover in Jaguar iz Združenega kraljestva v ZDA zdaj bremeni 10-odstotna carina (prej 2,5 %), medtem ko so vozila iz Slovaške obremenjena z 15-odstotno dajatvijo. Hkrati JLR odlaša z lansiranjem novih električnih modelov, vključno z novo limuzino Jaguar in električnima modeloma Range Rover ter Defender Sport.
Tveganja strategije preobrazbe znamke Jaguar
Balaji bo moral nadaljevati preobrazbo znamke Jaguar, ki se poslavlja od konkurenčnega boja z znamkami, kot je BMW, in prehaja v nišo izključno električnih vozil v razredu ultraluksuza. Ta odločitev je že sprožila burne odzive – med drugim zaradi radikalnega oblikovanja koncepta Type 00 in opustitve tradicionalnega logotipa. Tržno kampanjo „Copy Nothing“, ki ni prikazovala nobenega vozila, so nekateri označili za “prebudno” in neuspešno.
Finančni pritiski in vprašanje trajnosti strategije
JLR je v zadnjem poslovnem letu sicer ustvaril rekordni dobiček (2,5 milijarde funtov), a marže bodo po pričakovanjih letos upadle na 5–7 %, deloma zaradi višjih carin. Podjetje bo zato odpravilo do 500 vodstvenih delovnih mest. Kljub temu Balaji meni, da je JLR v dobri kondiciji in da njegov luksuzni položaj omogoča večjo odpornost proti globalnim tržnim nihanjem.
Prehod na elektriko pod vprašajem?
Strategija popolnega prehoda Jaguara na elektriko ostaja osrednji del programa Reimagine JLR, ki se je začel leta 2021. Vendar pa nekateri analitiki opozarjajo, da bi se moralo podjetje bolj prilagoditi realnim tržnim razmeram, saj povpraševanje po električnih vozilih ne narašča tako hitro, kot so predvidevali regulatorji. Tudi drugi proizvajalci, kot sta Porsche in Lotus, že prilagajajo svoje električne načrte.
Vodstvo Jaguara trdi, da je celovita preobrazba nujna, saj je znamka izgubila svoj vpliv in relevantnost. »Majhne spremembe ne bi bile dovolj. Potrebovali smo korenit preobrat,« je dejal direktor znamke Rawdon Glover.
	
										
					
			

