Stellantis je sporočil, da preklicuje razvoj povsem električnega poltovornjaka Ram 1500, ki je bil v pripravi že od leta 2023. Kot razlog so navedli upočasnjeno povpraševanje po električnih vozilih v Severni Ameriki.
Model, ki je bil sprva napovedan za leto 2024, je nato doživel več zamud, nazadnje pa so dobaviteljem sporočili, da bo proizvodnja stekla šele poleti 2027. Sedaj je projekt dokončno odpovedan.
Namesto tega bo Ram na trg poslal različico z razširjenim dosegom, ki združuje elektromotor, baterijo in vgrajen bencinski agregat za podaljševanje dosega. Vozilo, ki je bilo sprva predstavljeno kot Ramcharger, bo prevzelo ime odpovedanega električnega modela in na trg prišlo prihodnje leto kot Ram 1500 REV.
»Ker se povpraševanje po električnih poltovornjakih v Severni Ameriki upočasnjuje, Stellantis ponovno ocenjuje svojo strategijo in opušča razvoj popolnoma električnega modela,« so zapisali v izjavi.
Oba modela bi sicer sestavljali v tovarni v Sterling Heightsu (Michigan, ZDA).
Zamude in sprememba strategije
Ram je sprva načrtoval električni poltovornjak z dvema različicama baterij, vendar so januarja 2025 odpovedali dolgo-dosegovno izvedbo. Decembra 2024 so že sporočili, da serijsko proizvodnjo zamikajo na leto 2026 in prednost dajejo razvoju Ramchargerja.
Odpoved električnega modela je zadnja v nizu strateških sprememb Stellantisa po odstopu nekdanjega izvršnega direktorja Carlosa Tavaresa decembra lani. Na tržno usmeritev vplivajo tudi politične spremembe v ZDA, saj je več proizvajalcev po zmagi Donalda Trumpa na predsedniških volitvah novembra 2024 že odpovedalo ali preložilo projekte električnih vozil.
Kaj prinaša Ram 1500 REV
Pri Ram-u obljubljajo, da bo hibridna različica postavila nove standarde v segmentu poltovornjakov, saj bo združevala dolgo avtonomijo, visoko vlečno zmogljivost in zanesljivo nosilnost.
Direktor znamke Ram, Tim Kuniskis, je februarja poudaril, da model nagovarja širok krog kupcev, ker odpravlja največjo oviro pri klasičnih električnih vozilih – strah pred omejenim dosegom – obenem pa zagotavlja udobno vožnjo in takojšen navor.
Ram je torej že v začetku igral na dve karti: povsem električni poltovornjak in hibridni Ramcharger. Zdaj je jasno, da bo drugi postal nosilni model v prehodnem obdobju.
Konkurenca prav tako odlaša
Podobne težave imajo tudi tekmeci. Ford je avgusta sporočil, da bo naslednja generacija električnega F-150 prestavljena z leta 2027 na leto 2028. Električni F-150 Lightning sicer prodajajo že od leta 2022, Chevroletov Silverado EV pa od leta 2023.
	
										
					
			
