Renault 5 se vrača – tokrat v povsem električni preobleki, ki združuje šarm preteklosti in tehnologijo prihodnosti. Novi Renault 5 E-Tech Electric ni zgolj nostalgija na štirih kolesih, temveč eden ključnih modelov Renaultove električne ofenzive, zasnovan na novi platformi AmpR Small, namenjeni izključno električnim vozilom. Kompaktno, živahno in igrivo – tako bi lahko v treh besedah opisali avto, ki želi ponovno osvojiti evropske mestne ulice.
Ikona sedemdesetih v novi preobleki
Z dolžino 3,92 metra je novi Renault 5 skoraj 13 centimetrov krajši od Clia, a ohranja prepoznavne poteze izvirnika iz leta 1972. Poklon klasiki se kaže v kvadratnih žarometih z zaobljenimi robovi, pokončnih zadnjih lučeh in značilni silhueti. Tudi »škrge« na pokrovu motorja niso le oblikovni trik – zdaj v njih utripa indikator napolnjenosti baterije v obliki številke 5.
Široki koloteki, kratki previsi in živahne barve dajejo avtomobilu igriv, skoraj športen značaj. Na voljo so 18-palčna platišča, strešna “shark” antena z rdečo obrobo in retro-futuristični sedeži, oblazinjeni z 100 % reciklirano rumeno/sivo tkanino, okrašeno z rumenimi poudarki in značilno oznako “5”.
Digitalna revolucija v kabini
Notranjost Renaulta 5 je svet zase – tehnološko napredna, a prežeta z duhom preteklosti. Dva 10-palčna zaslona sestavljata sistem OpenR Link z integriranimi Google storitvami, kot so Maps, Assistant in Play Store. Navigacija v realnem času, glasovno upravljanje in personalizacija so samoumevni.
Posebnost pa je novi digitalni pomočnik »Hej, Reno« – umetno-inteligentni avatar, ki se odziva na glasovne ukaze in pomaga pri upravljanju funkcij vozila. Od iskanja polnilnic do nastavitve temperature – dovolj je, da mu to preprosto poveste. Vmesnik je pregleden in intuitiven, upravljanje pa prijetno preprosto.
Renaultov oblikovalski oddelek se je poigral tudi z detajli – prestavna ročica e-Pop v obliki šminke je zabaven poklon sedemdesetim, zamenljive pokrove sredinskega predala pa lahko izbirate v različnih tematikah (“numbeR5”, “loveR5”, “1972” …). Notranjost je v celoti brez usnja, vsaj 26 % materialov izvira iz krožnega gospodarstva.
Električni pogon za urbano zabavo
Pod retro karoserijo se skriva sodobna električna tehnika. Različica E-Tech Electric 150 KM (110 kW) uporablja 52 kWh baterijo, ki obljublja do 410 kilometrov dosega po WLTP. Pospešek do 100 km/h traja 8 sekund, navor 245 Nm pa zagotavlja hipno odzivnost.
Polnjenje poteka z močjo do 100 kW na hitrih polnilnicah, kjer se baterija od 15 % do 80 % napolni v 30 minutah, medtem ko domače AC polnjenje (11 kW) traja približno štiri ure in pol. Poraba znaša med 14,9 in 15,5 kWh/100 km, kar pomeni učinkovito rabo energije.
Na cesti Renault 5 E-Tech prepriča z lahkotno vodljivostjo, natančnim volanom in presenetljivo dobrim občutkom stabilnosti. Zadnje večvodilno vzmetenje je prava redkost v tem razredu, saj izboljšuje lego in udobje. Avto je v mestnem prometu okreten in pregleden, a zaradi čvrstih vzmeti zna na slabšem asfaltu tudi poskočiti.
Regeneracijo energije pri zaviranju lahko voznik izbira med dvema stopnjama, funkcija “one-pedal drive” pa bo na voljo pozneje – skupaj z obvolanskimi ročicami za nastavitev zaviranja. Tišina v kabini je za razred višja, še posebej pri avtocestnih hitrostih.
Varnost in pomoč pri vožnji
Renault 5 E-Tech ponuja kar 25 naprednih asistenčnih sistemov, od katerih so nekateri običajni v višjem razredu. Med njimi so aktivna pomoč pri vožnji, ki združuje prilagodljivi tempomat in ohranjanje voznega pasu, samodejno zaviranje v sili, opozorilo na vozila v mrtvem kotu in sistem opozorila pri odpiranju vrat, če se približuje drugo vozilo.
Parkirni senzorji, kamere in pomočnik za samodejno parkiranje poskrbijo, da mestne manevre opravi brez stresa. Renault je očitno želel, da bo novi »petek« dostopen, varen in preprost za uporabo – ne glede na to, ali ste novi v svetu elektrike ali ne.
Manjši, a dovolj prostoren
Čeprav gre za mestni avtomobil, je prostora presenetljivo veliko. Renault 5 sprejme pet potnikov, prtljažnik pa meri 326 litrov – torej več kot pri številnih tekmecih. Zadnja klop je sicer primernejša za dva odrasla potnika, a s povsem ravnim dnom omogoča udoben vstop in več prostora za noge. Edina manjša zamera je nekoliko visoka nakladalna robova prtljažnika.
Vozniška izkušnja s kančkom nostalgije
Na cesti je novi Renault 5 predvsem zabaven. Z neposrednim krmiljenjem, stabilnim podvozjem in hitrim odzivom na ukaze pedalov ponuja pristno vozniško izkušnjo, ki spomni, zakaj je bil original tako priljubljen. S 150 »konji« sicer ni športnik, a vseeno prinaša več kot dovolj živahnosti – pospešek, igrivost in nasmeh na obrazu.
Za tiste, ki želijo več, je v pripravi tudi športna različica Alpine A290 z močjo do 218 KM, a tudi običajni E-Tech zna poskrbeti za nasmešek, še posebej v mestu in na ovinkastih podeželskih cestah.
Skratka: retro z razlogom
Renault 5 E-Tech Electric je več kot le električni naslednik legende – je dokaz, da lahko preteklost in prihodnost sobivata v istem avtu. Združuje nostalgični dizajn, napredno tehnologijo, ekološko naravnanost in igriv značaj, ki ga v segmentu majhnih električnih avtov pogosto pogrešamo.
Ni najcenejši, a s ceno okoli 33.000 evrov, bogato opremo in dosegom nad 400 kilometrov ponuja prepričljiv kompromis med slogom, zmogljivostjo in uporabnostjo. Renault je s petico znova ujel tisti “je ne sais quoi” – francoski šarm, ki osvaja srca že več kot pet desetletij. (T+F:BL)
Motor: EV52 150KM največja moč kW EEC (KM) / število vrtljajev motorja (vrt/min) 110 (150) največji navor (Nm EEC) / število vrtljajev motorja (vrt/min) 245 baterija tehnologija litij-ionska doseg 410 masa (kg) masa praznega vozila, pripravljenega za vožnjo (min./maks.) 1.449/1.469. Mere: dolžina/širina/višina/mm/3922/2020/1498.
Prostornina prtljažnika (v litrih)(1) največja prostornina, vključno s prostorom za polnilni kabel in kompletom za popravilo pnevmatik 326 največja prostornina pri preklopljeni sedežni klopi, vključno s prostorom za polnilni kabel in kompletom za popravilo pnevmatik 1,106
































