Slika leta 2025 ni nič bolj vzpodbudna: v prvih desetih mesecih je Tesla v EU prodala le 117.000 vozil, kar predstavlja 39,2-odstotni padec v primerjavi z enakim obdobjem lani, ko jih je prodala več kot 192.000.
Evropski trg električnih vozil raste – Tesla pa izgublja korak
Ironično je, da Teslin padec prihaja v obdobju, ko evropski trg električnih vozil doživlja eno najmočnejših rasti v zadnjih letih.
Oktobra je delež popolnoma električnih vozil dosegel 18,9 %, prodaja baterijskih modelov pa je poskočila na 173.173 enot, kar je 38 % več kot oktobra 2024. Od začetka leta je bilo registriranih več kot 1,4 milijona električnih vozil, kar pomeni 25,7-odstotno rast.
Glavni trgi ostajajo Nemčija, Belgija, Nizozemska in Francija, ki skupaj ustvarijo kar 62 % vseh evropskih registracij električnih vozil.
V tem okolju intenzivne rasti bi Tesla pričakovala koristi – vendar se dogaja prav nasprotno.

Ponudba je preozka: dva modela ne moreta vzdržati evropske konkurence
Strokovnjaki opozarjajo, da Tesla z dvema modeloma – Model 3 in Model Y – ne more več uspešno konkurirati na evropskem trgu, kjer hitro raste ponudba cenejših in bolj raznolikih modelov, zlasti iz Kitajske.
Ameriški proizvajalec še vedno manjka v ključnih segmentih B in C, ki v Evropi predstavljajo največji del prodaje. Čeprav je Tesla predstavila nekaj vstopnih različic svojih modelov, ti za zdaj niso pokazali merljivih rezultatov.
Septembra je Model Y presenetljivo postal najbolje prodajani avtomobil v Evropi, a oktobra je padel tako močno, da ga ni bilo niti med 50 najbolje prodajanimi modeli. Medtem na vrhu lestvice ponovno kraljujejo Dacia Sandero, Renault Clio in Volkswagen T-Roc.
Naslednji preizkus: rezultati iz ZDA
Analitiki zdaj pozorno čakajo še na podatke iz ZDA. Zadnji pozitiven rezultat, ki ga je Tesla objavila – uspešen tretji kvartal – je bil namreč močno podprt z množico predčasnih nakupov pred iztekom davčnih spodbud konec septembra. Ko se bo učinek teh spodbud iztekel, bo jasno, ali se bo kriza prelila tudi na domači trg.