Toyota bo leta 2027 na trg poslala povsem novo superšportno vozilo pod znamko Gazoo Racing (GR), skupaj z različico, zasnovano po standardih razreda GT3. Novi GR GT predstavlja nadaljevanje japonske tradicije ikoničnih modelov, kot sta 2000GT in Lexus LFA, ter združuje tehnologijo dirkalnikov z zmogljivostmi cestno homologiranega avtomobila.

Hibridni V8 z najmanj 650 KM: zasnova za povezavo voznika in avtomobila

Osnova novega superšportnika je hibridni pogonski sklop, ki združuje 4,0-litrski biturbo motor V8 in en elektromotor. Skupna sistemska moč naj bi presegla 650 KM, navor pa 850 Nm.
Toyota pri razvoju ni zasledovala zgolj impresivnih številk, temveč predvsem koncept »enotnosti med avtomobilom in voznikom«. Cilj je ustvariti vozilo, ki vozniku omogoča neposredno, intuitivno interakcijo v vsakem trenutku – tako na cesti kot na dirkališču.

Izjemno nizek težiščni položaj in lahka konstrukcija

Eden ključnih razvojnih poudarkov je bil doseči zelo nizko težišče, in to tako za vozilo kot za voznika. Položaj sedenja je zato izjemno nizek, kar naj bi izboljšalo natančnost upravljanja pri visokih hitrostih.
GR GT uporablja postavitev z motorjem spredaj in pogon na zadnja kolesa, kar naj bi zagotovilo optimalno vodljivost pri vožnji na meji oprijema.

Toyota prvič uvaja popolnoma aluminijasto šasijo, ki zmanjšuje maso in povečuje togost. Karoserija je izdelana iz ogljikovih kompozitov in drugih lahkih materialov, kar še dodatno prispeva k zmogljivostim in agilnosti.

Aerodinamika kot izhodišče oblikovanja

Pri oblikovanju zunanjosti GR GT je Toyota ubrala obraten pristop od običajnega. Najprej so bile določene ključne aerodinamične zahteve – pretok zraka, hlajenje in stabilnost pri visoki hitrosti.
Šele nato so inženirji in oblikovalci skupaj razvili obliko, ki izpolnjuje tehnične cilje, hkrati pa zagotavlja dobro vidljivost, ergonomijo za športno vožnjo in uporabnost v vsakodnevnih razmerah.

Pripravljena na dirke razreda GT3

Mnogi elementi modela GR GT so prisotni tudi v različici, razviti v skladu s tehničnimi zahtevami razreda FIA GT3, najvišje kategorije dirkalnikov, ki temeljijo na serijskih avtomobilih.
Pri Gazoo Racing poudarjajo, da je postavitev voznika v središče razvoja bistvena tako za profesionalne dirkače kot tudi za tako imenovane gentleman driverje, ki pogosto nastopajo v razredu GT3.

Podjetje že pripravlja celovito podporno infrastrukturo za ekipe in zasebne kupce, ki bodo v prihodnosti tekmovali z novim GR GT GT3.