Volvo bo v svoji ponudbi ohranil priključne hibride (PHEV) vsaj do konca 2030-ih let, saj jih vidi kot pomemben prehodni korak med vozili z notranjim izgorevanjem in popolnoma električnimi modeli.
Medtem ko znamka pospešeno elektrificira svojo floto, vključno z uspešnim majhnim električnim SUV-jem EX30, ki je bil leta 2024 tretji najbolje prodajani električni avtomobil v Evropi, Volvo hkrati razvija novo generacijo hibridnih in podaljševalnih pogonov (range extender).
Možen povratek modela XC70 v novi vlogi
Nekdanji predsednik uprave Håkan Samuelsson vidi priložnost, da bi prihodnji XC70 z razširjenim dosegom (range extender) postal vodilni model v tem nastajajočem segmentu med premijskimi proizvajalci. Za zdaj namreč BMW, Mercedes-Benz in Audi niso napovedali vstopa v ta nišni del trga.
Povpraševanje po takšnih vozilih bi se lahko hitro povečalo, če bi Evropska komisija omilila okoljske predpise za elektrificirana vozila. Proizvajalci avtomobilov si prizadevajo, da bi po letu 2035 – ko bodo v EU lahko prodajali le še vozila z ničelnimi emisijami – še naprej obstajal prostor za priključne hibride, saj naj bi ti predstavljali kompromis med zmanjšanjem izpustov in odpravo skrbi glede dosega ali polnjenja.
Okoljska organizacija Transport & Environment (T&E) pa temu nasprotuje in opozarja, da priključni hibridi pogosto porabijo več goriva, kot kažejo laboratorijski podatki. Po njihovem poročilu so sicer vozila z razširjenim dosegom nekoliko učinkovitejša, saj motor z notranjim izgorevanjem deluje le kot generator električne energije, ne pa tudi za neposredno pogon koles. Vendar tudi ta vozila niso povsem brez pomanjkljivosti, saj lahko veliki bencinski rezervoarji in doseg nad 1.000 kilometrov voznike odvračajo od rednega polnjenja baterij.
Povečanje ponudbe hibridov v ZDA
Ne glede na prihodnjo zakonodajo v Evropi Volvo načrtuje širitev ponudbe vozil z razširjenim dosegom predvsem v Združenih državah, kjer kupci počasneje prehajajo na popolnoma električne avtomobile.
Naslednja generacija Volva XC90, drugega najbolje prodajanega modela znamke, bo temeljila na posodobljeni platformi in bo prejela pogonski sklop z razširjenim dosegom, ki bo omogočal do 160 kilometrov električnega dosega. Proizvodnja modela je predvidena v ZDA od leta 2028, poroča Automotive News.
Različni trgi, različne hitrosti prehoda
Proizvajalci so sprva pričakovali, da bodo Evropa, ZDA in Kitajska v približno enakem tempu prešle na električno mobilnost, kar bi omogočilo postopno preusmeritev naložb v električna vozila. Vendar se je dinamika razlikovala: Kitajska hitro napreduje z domačimi električnimi znamkami, Evropa prehaja počasneje, medtem ko se ZDA pod vplivom političnih sprememb znova obračajo k motorjem z notranjim izgorevanjem.
Po mnenju analitika Patricka Hummela iz banke UBS bodo morali proizvajalci zato razvijati širši nabor pogonskih sistemov, da bodo lahko sledili raznolikim zahtevam svetovnih trgov.




