Fiesta je fordova prodajna uspešnica že okroglih 40 let. Med številnimi priznanji je leta 2013 prejela tudi naziv Svetovni ženski avto leta, za dizajn in varčnost enolitrskega EcoBoost motorja. Vendar nič manj varčen ni niti dizelski 1,5-litrski TDCi s 75 KM, kot tokrat v našem primeru. Obstaja tudi močnejši 95-konjski motor. Kdor dela veliko kilometrov je dizelska različica Fieste dobra zaveznica, s polno posodo goriva(40 l) je mogoče prevoziti tudi 750 kilometrov. Čeprav šibkejša od obeh različic se ponoaša z dobrimi voznimi lastnostmi, značilnimi za ostale Forde.

 

Ford Fiesta 1,5 tdci_0659

 

Zmogljivosti so diskretne, od 0 do 100 km/h doseže v 13,4 s, najvišja hitrost se ustavi pa 167 km/h. Zato pa je poudarek predvsem na varčni porabi, ki sicer ne doseže uradnih 3,7 l/100 temveč je v najboljšem primeru za liter in pol višja. 5-stopenjski ročni menjalnik je na ravni zmogljivosti motorja, čeprav se ga da prepričati tudi za kaj bolj živahnega. Toda z odločno voznikovo nogo, ki pohodi plin postane tudi glasnejši, kar moramo seveda vzeti v zakup. Vodljivost in vozne lastnosti so na visoki ravni, zahvaljujoč tudi neposrednemu, natančnemu volanu in občutno zanesljivi legi vozila na cesti. Še posebno s 16-palčnimi platišči in 195/45RR16.

 

Ford Fiesta 1,5 tdci_0661

 

Fiesta zna prepričati prej žensko kot moško publiko, moškim je všeč predvsem prednji del, ki malo spominja na Aston Martin. Poznavalce Fordov pa ne bo več prepričal dizajn armaturne plošče s številnimi gumbi, ki je že nekoliko “pase’”. V novih Fordih, Focusu denimo, ga ni več, število gumbov je minimalno, saj je večino funkcij mogoče upravljati preko osrednjega zaslona. Tako bo kmalu tudi v novi Fiesti. Ne glede na prve znake starosti, je njen duh še vedno dokaj mladosten, do potnikov gostoljuben, zlasti spredaj, zadaj pa le dvema, ki ne smeta biti previsoka, da ne tikata stropa z glavo.

 

Ford Fiesta 1,5 tdci_0665

 

Prijetnejše vzdušje ustvarja ambientalna osvetlitev, usnjen volan z ročico menjalnika in ročne zavore, klimatska naprava s samodejno regulacijo, dodatno še tempomat in zatemnjena zadnja stekla, z najboljšim paketom serijske opreme Titanium tudi sistema: nastavitveni MyKey in audio povezljivi MySync, Kljub slabim 4 metrom dolžine se oddolži v osnovi z nadpovprečno prostornino prtljažnika, od osnovnih 290 do 974l. Vse to v tem trenutku za več kot sprejemljivih 14.050 evrov namesto 18.250 evrov po uradnem ceniku.