Ford Ranger je v svetu eden najbolj razširjenih pick-upov ali poltovornjakov, ki je na voljo kot tovornjak z enojno kabino, podaljšano kabino ali dvojno kabino. Robusten, spopade se z različnimi brezpotji, ker ima moč, navor in zmogljiv prenos vlečne sile na podlago. Novo generacijo Rangerja so razvili v Avstraliji, zasnovan za širna brezpotja in najzahtevnejše terene, z novim učinkovitejšim štirikolesnim pogonom, ki ga dopolnjuje sistem nadzora stabilnosti ESC tudi za ekstremne situacije, ki nadzira še zdrs pogonskih koles. Voznik lahko izbira med tremi stopnjami nadzora.

 

img_0359

 

Glede na zahtevnost terena je na voljo pogon 4×2 za običajno vožnjo, 4×4 za slabo urejene ceste in blatne poti ter nizko razmerje 4×4 za najzahtevnejše terene. In če ne gre drugače, ga lahko zapeljete tudi preko vode, do višine 80 cm, pri konstantni hitrosti 7 km/H. Toda Ranger ni samo delovni stroj, v zadnjih letih vse bolj tudi vsestransko vozilo za prosti čas in zabavo za vse, ki iščejo najpristnejši stik z naravo. In tem je izziv predvsem Wildtrack, glede na ostale luksuzna različica z vrha ponudbe, ki predstavlja neke vrste status simbol brezkompromisnega življenjskega sloga. Preizkusili smo ga.

 

img_0343

 

Wildtrack, tudi pri nas najbolj zanimiv, z oblikovno osveženim sprednjim delom in popolnoma novo notranjostjo, z bogato opremo v slogu luksuznih terencev, je z dolžino 5,36 m za 28 cm daljši kot prej. Dodatni centimetri se poznajo predvsem v notranjosti, ne samo spredaj temveč tudi na zadnji klopi, kjer lahko udobno sedijo trije. Večji je tudi tovorni zaboj zadaj z 1,8 m3, prekrit s trdim rolojem v barvi aluminija. Wildtrack je res dolg in vsaj po prvih kilometrih ovnikoli ne veš kje se konča zadek, zato so senzorji kot pomoč pri vzvratni vožnji nujni.

 

img_0364

 

Moderen dizajn armaturne plošče se zgleduje po športnih terencih višjih razredov. Multifunkcijski volan z večino upravljalnih tipk različnih funkcij, dopolnjuje v osrednjem delu 8-palčni barvni zaslon na dotik, ki skupaj s sistemom Ford SYNC2 omogoča tudi glasovno dokaj preprosto upravljanje s ključnimi funkcijami za glasbo, telefon, navigacijo in klimatsko napravo. Tudi počutje za volanom je podobno kot v bogato opremljenih športnih terencih. Vozniku je na voljo vse kar potrebuje in še več. Celo delno usnjeno oblazinjenje sedežev. Sedi visoko pregledno, udobje zagotavljajo različne nastavitve, zvočna izolacija potniškega prostora je učinkovita. Kakovost material dobra, le na spodnjih delih nekoliko slabša.

 

img_0354

 

 

Wildtrack si bo omislil nekdo, ki živi na podeželju in ne v mestu, ob vsakodnevni mestni gneči, čeprav ima vsa zvočna pomagala. Rajdni krog je krajši, potrebuje več prostora, tudi pri zavijanju, kar je značilno za vse Terence s štirikolesnim pogonom. Toda, Wildtrack, kljub svoji terenski naravi, omogoča zelo dobro potovalno udobje tudi na asfaltu, na avtocesti, kjer 3,2-litrski turbodizel Duratorq TDCI s 147 kW/200 KM v navezi s 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom suvereno obvladuje daljše razdalje. Z lahkoto tudi nadpovprečno hitro, saj lahko doseže najvišjo hitrost 175 km/h in z mesta do 100 km/h v 10,6 s. Povprečja porabe so sicer višja, kar je razumljivo, redko pod 9 l/100 km, prej več. Ranger Wildtrack, privlači s svojim videzom, s tem kaj zmore, v večini primerov več kot vsak voznik, in seveda z bogato opremo. Za ceno 35 tisoč po ceniku, kolikor običajno stane navaden športni terenec s podobno zasnovo, nudi veliko.