Po mesecih ugibanj in nejasnih izjav je predsednik Xiaomija, Lu Weibing, potrdil, da bo podjetje svoje električne avtomobile leta 2027 uradno pripeljalo na evropski trg. Odločitev prihaja v času, ko ZDA napovedujejo uvedbo novih carin na kitajske izdelke, zato se zdi, da se bo kitajski tehnološki velikan raje osredotočil na Evropo kot na Severno Ameriko.

Glavni razlog za zamik širitve pa je izjemno povpraševanje na domačem kitajskem trgu, kjer proizvodnja komaj dohaja naročila. Čakalne dobe za športnega terenca YU7 so se podaljšale tudi do enega leta. V zadnjem četrtletju je Xiaomi v avtomobilskem segmentu zabeležil 31-odstotno rast prihodkov in kupcem dostavil več kot 81 tisoč vozil, kar pomeni, da je letos skupna številka že presegla 157 tisoč.

 

V Evropi bo najprej nastopila limuzina SU7, ki je bila že predstavljena v Milanu. Avto, dolg skoraj pet metrov, temelji na 800-voltni platformi in ponuja različne pogonske sklope z močjo od 220 do 400 kilovatov oziroma med 300 in 673 konjskih moči. Baterije, ki jih dobavljata BYD in CATL, imajo kapaciteto do 101 kilovatne ure, kar v kitajskem ciklu pomeni doseg do 800 kilometrov. Na vrhu ponudbe stoji različica Ultra s tremi motorji, skupno močjo kar 1.548 konjskih moči ter najvišjo hitrostjo prek 350 kilometrov na uro.

Poleg limuzine bo Xiaomi v Evropi ponudil tudi športnega terenca YU7. SUV, dolg pet metrov, oblikovno močno spominja na Ferrarijev Purosangue, a je zasnovan na enaki platformi kot SU7. Na voljo bodo trije pogonski sklopi z močjo od 320 do 691 konjskih moči, baterija LFP s kapaciteto 96,3 kilovatne ure pa v kitajskem ciklu zagotavlja doseg do 770 kilometrov.