Kitajski proizvajalec Xpeng, ki sodeluje tudi z Volkswagenom, napoveduje širitev svoje tehnologije podaljšanega dosega (EREV) na evropske trge, kjer se zaradi strožjih okoljskih pravil odpira prostor za pogonske rešitve, ki niso povsem električne, a kljub temu občutno zmanjšujejo emisije. Soustanovitelj in izvršni direktor He Xiaopeng je ob predstavitvi novega modela X9 PowerX na avtomobilskem salonu v Guangdžuju poudaril, da bi razširjena ponudba EREV modelov lahko nagovorila tiste evropske kupce, ki še niso pripravljeni na popoln prehod v svet baterijskih električnih vozil.

Xpeng je na salonu razkril svojo najnovejšo EREV novost, družinski minivan X9 PowerX, ki predstavlja uvod v novo linijo razširjenih električnih modelov. Podjetje namerava v letu 2026 lansirati še šest takšnih vozil, od tega tri že v prvem četrtletju, kar jasno nakazuje strateško usmerjenost v tehnologijo, ki združuje električni pogon in manjšo odvisnost od polnilne infrastrukture.

He Xiaopeng meni, da bodo v prihodnjih letih baterijski električni avtomobili ostali ključni element razvoja, vendar bi lahko EREV modeli v določenih evropskih državah igrali pomembno vlogo kot prehodna tehnologija. Evropa namreč kaže vse več zanimanja za hibridne rešitve, pri katerih motor z notranjim zgorevanjem deluje predvsem kot podpora električnemu pogonu. Ta trend je še posebej izrazit v luči razprav o možnosti podaljšanja dovoljenja za določene vrste motorjev po letu 2035, ko naj bi po trenutni zakonodaji prodaja novih bencinskih in dizelskih vozil prenehala.

Vozila z razširjenim dosegom delujejo nekoliko drugače kot klasični priključni hibridi. Električni motor ostaja primarni vir pogona, medtem ko motor z notranjim zgorevanjem prevzame sekundarno vlogo. Ko se baterija izprazni, motor ne poganja neposredno koles, temveč služi kot generator za napajanje elektromotorja ali za polnjenje baterije. S tem vozilo ohranja električni karakter vožnje in se izogne občutnemu povečanju emisij.

Xpeng v tehnologiji EREV vidi priložnost, da premosti vrzel med čisto električnimi vozili in trenutnimi omejitvami infrastrukture ter hkrati zadosti ambicioznim emisijskim ciljem Evropske unije. Podjetje tako pripravlja teren za širitev svoje prisotnosti v Evropi, kjer želi nagovoriti širok spekter kupcev — od zgodnjih sprejemnikov električne mobilnosti do tistih, ki si želijo večje fleksibilnosti med dolgimi potmi.