Stellantis odpoklicuje 317.630 tovornjakov Ram zaradi možne okvare zavorne hidravlične krmilne enote, ki lahko vpliva na delovanje protiblokirnega zavornega sistema in nadzora zdrsa. To povečuje tveganje za nesreče.

Odpoklic zajema modele Ram 2500, 3500 in 4500/5500 iz letnikov 2017 in 2018. Po podatkih Nacionalne uprave za varnost v cestnem prometu (NHTSA) naj bi bila okvara prisotna v vseh prizadetih vozilih.

Od novembra 2016 do marca 2024 so Stellantis in njegov predhodnik Fiat Chrysler Automobiles prejeli 4.622 poročil o pomoči strankam, 53.448 garancijskih zahtevkov in 1.460 terenskih poročil, ki bi lahko bila povezana s to težavo.

Preiskavo je NHTSA sprožila 28. novembra 2022, ko so se pojavila poročila o težavah z zaviranjem v modelih Dodge Ram 2500 in 3500 letnikov 2017–2018. Težava je bila povezana z odpovedjo hidravlične krmilne enote v protiblokirnih zavornih sistemih, kar je lahko vodilo v oteženo zaviranje.

Stellantis je med preiskavo sodeloval z NHTSA in izvedel testiranja okvarjenih komponent. Po analizi inženirskih podatkov ter testiranju je 21. novembra 2024 sprožil prostovoljni odpoklic za rešitev težave.

Podjetje je 18. novembra 2024 sporočilo, da ni prejelo nobenih poročil o nesrečah ali poškodbah, povezanih s to napako.

Hidravlične krmilne enote je izdelalo podjetje ZF North America Inc., ki je del nemške skupine ZF Group. Rešitev težave vključuje zamenjavo teh enot z izboljšano različico, ki vsebuje nov material ščetke motorja črpalke.

Lastnike prizadetih vozil opozarjajo, naj bodo pozorni na opozorilno lučko sistema ABS, ki signalizira morebitno odpoved črpalke. Če lučka zasveti, naj nemudoma obiščejo pooblaščeni servis.

Odpoklic je del prizadevanj Stellantisa, da zagotovi varnost in zanesljivost svojih vozil. Prve zamenjave delov bodo stekle v začetku leta 2025. (ANEurope)