Hyundai i30 je že vrsto let eden od stebrov ponudbe korejskega proizvajalca, v Evropi pa velja za enega ključnih tekmecev v razredu kompaktnih vozil. Tokrat smo pod drobnogled vzeli različico i30 T-GDI 140 MHEV, ki združuje bencinski motor y blago hibridno tehnologijo.
Motor in vozna izkušnja
Pod motornim pokrovom deluje 1,5-litrski štirivaljni turbo bencinski agregat s 117 kW (159 KM) moči in 253 Nm navora, ki je na voljo že pri 1.500 vrt./min. Pomaga mu sinhroni elektromotor z močjo 7,9 kW, ki je del sistema Mild Hybrid (MHEV) in prispeva predvsem k večji učinkovitosti ter nekoliko uglajenejšemu speljevanju.
Moč se prenaša na sprednji kolesni par prek 6-stopenjskega ročnega menjalnika. Pogonski sklop se izkaže kot odziven, a obenem prijazno uravnotežen – dovolj živahen za dinamično vožnjo, hkrati pa primeren za vsakodnevne relacije. Pospešek do 100 km/h traja 8,4 sekunde, najvišja hitrost pa znaša 210 km/h.
Široka izbira pogonskih sklopov
Ko gre za izbiro motorjev, se i30 izkaže z raznolikostjo. Blagi hibridni sistem s 48-voltno baterijo ne le znižuje emisije, temveč tudi pomaga pri zmanjševanju porabe goriva. Kupci lahko blagi hibrid kombinirajo z novim inteligentnim ročnim menjalnikom (iMT), ki samodejno uravnava delovanje sklopke in omogoča večje prihranke pri gorivu.
Za tiste, ki imajo raje udobje samodejnega pretikanja, je na voljo tudi 7-stopenjski dvosklopčni robotizirani menjalnik (DCT). Takšna raznolikost i30 umešča med redke kompaktnike, ki znajo nagovoriti tako tradicionaliste kot ljubitelje sodobne tehnologije.
Oblikovanje
Po zadnji prenovi i30 deluje drznejše in modernejše. Nova, ožja prednja žarometa z opcijskimi LED dnevnimi lučmi v obliki črke V ter preoblikovani odbijači dajejo vozilu svež in dinamičen videz. Zadnji odbijač je dobil dvojno kromirano letvico, ki dodaja pridih ekskluzivnosti.
Edinstven oblikovni pristop se nadaljuje tudi v kabini. Notranjost ponuja kakovostne površine, nove barvne kombinacije in posodobljene sedežne prevleke. Tako z vidika videza kot materialov i30 sledi trendom kompaktnega razreda.
Tehnologija in oprema
Kabina je sodobna in dobro založena s tehnologijo. Med ključnimi novostmi sta: 10,25-palčni digitalni zaslon merilnikov, ki omogoča različne prikaze – od hitrosti, navigacije do podatkov hibridnega sistema. 10,25-palčni osrednji zaslon na dotik, pa združuje upravljanje infotainmenta, navigacije in pametnih aplikacij.
Hyundai ponuja tudi eno najboljših rešitev povezljivosti v razredu. Sistem Bluelink® Connected Car Services z vključeno petletno naročnino omogoča dostop do prometnih informacij v realnem času, glasovno upravljanje klimatske naprave, ogrevanja sedežev in drugih funkcij.
Za varnost skrbi bogat nabor asistenčnih sistemov, ki sodijo v sam vrh razreda, dodatno pa i30 vključuje tudi drugo generacijo sistema eCall. V primeru nesreče samodejno pokliče reševalne službe in jim posreduje lokacijo vozila.
Mere, prostornost in praktičnost
S 434 cm dolžine, 179,5 cm širine in 145,5 cm višine se i30 umešča v sam vrh kompaktnega razreda. Medosna razdalja 265 cm prinaša razmeroma prostorno notranjost, ki udobno sprejme štiri odrasle potnike, prtljažnik pa z osnovnimi 395 litri ponuja dovolj prostora za vsakdanje potrebe. Ob podrtih zadnjih sedežih prostornina naraste na 1.301 liter.
Masa vozila znaša 1.404 kilogramov, dovoljena skupna masa pa je 1.840 kilogramov, kar omogoča soliden kompromis med stabilnostjo in okretnostjo.
Poraba in učinkovitost
Uradni podatki pravijo, da je povprečna kombinirana poraba 5,6 l/100 km, s čimer i30 MHEV doseže izpust CO₂ v višini 126 g/km. Na testu smo zabeležili nekoliko višjo vrednost – približno 6,5 l/100 km, kar je glede na dejanske vozne razmere povsem pričakovano.
Če povzamemo…
Hyundai i30 T-GDI 140 MHEV ostaja zanesljiv, vsestranski in uravnotežen predstavnik kompaktnega razreda. Prenovljen dizajn prinaša drznejši videz, kabina je sodobna in bogato opremljena, varnostni sistemi pa sodijo v sam vrh razreda. Blaga hibridna tehnologija dopolni preverjen motor, obenem pa omogoča izbiro med inteligentnim ročnim in dvosklopčnim samodejnim menjalnikom. Rezultat je avtomobil, ki uspešno združuje učinkovitost, praktičnost in tehnološko naprednost – lastnosti, zaradi katerih i30 tudi po prenovi ostaja eden ključnih igralcev kompaktnega segmenta.(T+F:BL)
Tehnični podatki – Hyundai i30 1.5 T-GDI
Motor: 4-valjni vrstni turbobencinski motor; Gibna prostornina: 1.482 cm³; Največja moč: 103 kW (140 KM) pri 5.500 vrt./min; Največji navor: 253 Nm pri 1.500–3.500 vrt./min
Prenos moči: Pogon na sprednji kolesi; 6-stopenjski ročni menjalnik; Zmogljivosti: Najvišja hitrost: 197 km/h; Poraba goriva (WLTP): 5,8–6,7 l/100 km; Emisije CO₂: 133–152 g/km; Masa: Masa praznega vozila: 1.355 kg; Dovoljena skupna masa: 1.840 kg; Mere: Dolžina: 4.340 mm; Širina: 1.795 mm; Višina: 1.455 mm; Medosna razdalja: 2.650 mm
Prtljažnik: Prostornina: 395 l; Največja prostornina z zloženimi sedeži: 1.301 l