Na simpoziju o avtomobilski razsvetljavi v Darmstadtu je Opel skupaj s Stellantisom in Tehnično univerzo Darmstadt predstavil koncept, kako bi lahko umetna inteligenca spremenila avtomobilske luči v komunikacijsko orodje med vozili, pešci in kolesarji. Testni model Opel Grandland je bil opremljen z napredno osvetlitvijo, ki z uporabo različnih barv sporoča nevarnosti in namen vozila.
Luči kot jezik vozila
Testno vozilo je imelo vgrajene kamere in programsko opremo za prepoznavanje objektov in gest, AI pa je napovedovala namere drugih udeležencev v prometu. Cilj je bil prikazati, kako bi luči lahko služile kot vizualna komunikacija, zlasti pri napredni avtonomni vožnji na ravni 3 ali višje, ko voznik ni aktivno udeležen v vožnji.
Ko je vozilo v samovozečem načinu, sprednji in zadnji indikatorji zasvetijo v cian modri barvi, s čimer drugi udeleženci vedo, da voznik ni v nadzoru. Preostala osvetlitev ostane bela, vključno z vodoravnim svetlobnim trakom čez celotno sprednjo masko in osvetljenim Opelovim logotipom.
Če sistem zazna pešca na cesti, se trak spremeni v magenta rožnato, medtem ko logotip na maski prikaže roko, dvignjeno v znak za ustavitev. Vozilo začne upočasnjevati, nato pa ob popolnem postanku luči postanejo zelene in se prikaže simbol hoje, podoben semaforju za pešce – znak, da je prečkanje varno.
Barve zunaj prometnih pravil
Pri izbiri barv je Opel namerno uporabil odtenke, ki jih sicer ne srečamo v prometni signalizaciji. Cian in magenta sta bili izbrani zato, da komunikacija vozila z okolico ne bi bila zamenjana z obstoječimi prometnimi znaki ali semaforji.
»Žarometi imajo ključno vlogo pri varnosti v prometu – a sodobni svetlobni sistemi omogočajo še veliko več,« je dejal Philipp Röckl, vodja oddelka za razsvetljavo pri Stellantisu.
Rastoč trg pametne osvetlitve
Trg oblikovanja avtomobilske razsvetljave hitro raste. Leta 2024 je bil po ocenah vreden 12,7 milijarde dolarjev, v prihodnjih letih pa naj bi se povečeval za 5,4 odstotka letno. Prilagodljivi sistemi, ki jih omogoča umetna inteligenca, že danes prilagajajo svetlobne snopove v realnem času glede na hitrost vozila, pogoje na cesti in prometno situacijo.
Čeprav gre za raziskovalni projekt, Opel verjame, da bi lahko tovrstna osvetlitev postala ključni element prihodnje varnosti in komunikacije na cestah, ko bo avtonomna vožnja postajala vse bolj razširjena.