V poletni počitniški sezoni prihaja na videz pogosto do velikih zastojev brez pravega vzroka. Povzročijo jih največkrat človeški dejavniki še posebno v primerih vključevanja v promet brez uporabe smernikov, motnje med vožnjo, neustrezen način vožnje in dolgi odzivni časi ali nepotrebno zaviranje. Ko voznik ‘pohodi’ zavore, sledi verižna reakcija, saj na vsem lepem zavirajo tudi vsi drugi in tok vozil se lahko na vsem lepem ustavi.
Ford je skupaj z raziskovalci univerze Vanderbilt, zasebne raziskovalne in izobraževalne ustanove iz Tennesseeja v ZDA, nazorno prikazal, da bi bilo možno takšne zastoje zmanjšati na minimum s široko uporabo tehnologij, ki so že na voljo v Fordovih vozilih od male Fieste do dostavnika Transit. V prvi vrsti gre za prilagodljivi tempomat (ACC), ki lahko samodejno upočasni in nato spet pospeši vozilo. Tako ohranja razdaljo do vozila, ki vozi spredaj, vozniku pa na ta način prihrani napor, motnje in slabo voljo. Lastnikom Fordov, ki so opremljeni s prilagodljivim tempomatom, svetujejo, da ga uporabijo pri vožnji na počitnice, ker menijo, da bo ta pametna tehnologija prvi korak k razbremenitvi voženj na dolge in kratke proge.”
S simulacijo običajnega prometa na avtocestah na zaprtem Fordovem poligonu je 36 voznikov z uporabo prilagodljivega tempomata in zatem brez, tako, da so sami morali poskrbeti za zaviranje in pospeševanje vozila. Ugotovili so, da je bil pri vožnji s prilagodljivim tempomatom vpliv dogodka z zaviranjem veliko manjši kot pri vožnji brez uporabe te tehnologije. Celo v primeru, da je bil prilagodljivi tempomat aktiviran samo v vsakem tretjem vozilu, je test pokazal podobne pozitivne učinke na promet.
Raziskovalni projekt je pokazal, da bi lahko vozila, opremljena s prilagodljivim tempomatom in tehnologijo opozarjanja na nevarnost naleta, preprečila ali vsaj zmanjšala posledice več kot petih odstotkov nezgod s telesnimi poškodbami na avtocestah, voznikom bi lahko prihranila 3 milijone v zastojih izgubljenih ur letno, porabo goriva v osebnih vozilih pa bi na ta način zmanjšali za tri odstotke.