Alpine, francoska športna znamka iz skupine Renault, nadaljuje svojo električno ofenzivo z novim modelom A390. Gre za prvi SUV te znamke in hkrati drugi model v t. i. “Dream Garage”, po kompaktnem A290 in pred naslednjo generacijo modela A110, ki bo prav tako popolnoma električna.
SUV s športnim DNK
Alpine A390 je srednje velik električni SUV-kupe, dolg 4.615 mm, širok 1.885 mm in visok 1.532 mm. Njegov cilj je združiti športne linije z udobjem in prostornostjo za pet potnikov. Značilna oblika s poudarjenim aerodinamičnim pokrovom motorja in integriranimi kljukami zadnjih vrat se ponaša s prepoznavno svetlobno grafiko, ki temelji na osvetljenih trikotnikih – tema, ki se nadaljuje tudi zadaj, kjer obkroža osvetljeni logotip.
Digitalna notranjost z analognim občutkom
Kabina A390 združuje športni duh in visoko raven udobja. Voznika pričakata dva zaslona – 12,3-palčni digitalni merilnik in 12-palčni multimedijski zaslon, pri čemer pa Alpine ni pozabila na fizične gumbe za upravljanje klimatske naprave, kar izboljša varnost pri vožnji. Volan je oblečen v modro usnje Nappa in v spodnjem delu ter sredini sploščen, integrira pa številne bližnjice za upravljanje sistema, načina vožnje, asistenc in klicev.
Na volanu sta tudi dva posebna aluminijasta gumba – eden omogoča nastavitev jakosti regenerativnega zaviranja (do »one pedal drive«), drugi pa omogoča začasen dvig moči, npr. za pospeševanja ali start z mesta. Električno nastavljivi in ogrevani športni sedeži z vgraviranim logotipom Alpine zagotavljajo udobje in oporo, prostornina prtljažnika pa znaša do 532 litrov, z možnostjo dodatnega shranjevanja v dvojnem dnu.
Trije motorji za pravo športnost
Platforma AmpR Medium je bila posebej prilagojena športnim zahtevam modela A390. Vozna dinamika temelji na široki koloteku, lahkih aluminijastih trikotnih vodilih vzmetenja in razmeroma dolgi medosni razdalji (2.708 mm). Nizko težišče in idealna razporeditev mase (49 % spredaj, 51 % zadaj) dodatno prispevata k agilnosti vozila.
Tehnično gre za t. i. »skateboard« platformo z aluminijasto strukturo, ki omogoča nizko namestitev baterije in motorjev. A390 ima tri elektromotorje: dva zadaj z aktivno porazdelitvijo navora in enega spredaj za štirikolesni pogon. V zmogljivejši različici GTS razvije kar 470 KM in 808 Nm navora, kar omogoča pospešek od 0 do 100 km/h v 3,9 sekunde ter končno hitrost 220 km/h. Osnovna različica GT zmore 400 KM, pospešek znaša 4,8 sekunde, končna hitrost pa 200 km/h.
Francoska baterija za visoko zmogljivost
Baterijo za Alpine A390 proizvaja francosko podjetje Verkor, s poudarkom na zmogljivosti praznjenja – do 1.200 A, kar zadostuje za napajanje vseh treh motorjev tudi pri ponavljajočih se pospeševanjih. Gre za 400-voltski sistem z NMC kemijo (z visokim deležem niklja in visoko energijsko gostoto), ki zagotavlja zanesljivo delovanje tudi pri nižjih napetostih.
Neto kapaciteta baterije znaša 89 kWh, kar zadošča za do 555 km dosega po WLTP, pri različici z 20-palčnimi kolesi. Vse različice imajo toplotno črpalko za učinkovitejše delovanje v hladnejših pogojih, hitro polnjenje z močjo do 190 kW pa omogoča, da v 25 minutah napolnite baterijo od 15 do 80 %, ali pa v 20 minutah pridobite dovolj energije za dve uri avtocestne vožnje. Vgrajeni polnilnik omogoča 11 kW AC polnjenje in vključuje tudi bidirekcionalno polnjenje, s katerim lahko energijo prenašate na druge naprave.
Alpine A390 je tako več kot le električni SUV – je vozilo, ki ohranja športno dušo legendarne znamke in jo s sodobno tehnologijo prenaša v novo električno obdobje.