Električna prihodnost? Ne povsem. Abarth napoveduje vrnitev motorjev z notranjim izgorevanjem, kar pomeni velik preobrat za legendarno športno znamko, v veliko veselje pravih ljubiteljev ˝Škorpijonov˝.
Dolgo so se pojavljale govorice, zdaj pa je potrjeno: prihodnost znamke Abarth ne bo temeljila zgolj na elektriki. To je uradno potrdil Olivier François, izvršni direktor Fiata, ob predstavitvi nove Fiat Grande Panda Hybrid. Električni modeli z logotipom škorpijona niso prepričali trga, zato se Abarth vrača h koreninam – k bencinskim motorjem.
A čeprav je novica razveseljiva za ljubitelje klasike, ostaja veliko odprtih vprašanj. Bodo novi Abarthi povsem termični ali delno elektrificirani? Katere modele bodo zadele te spremembe? In kateri motorji bodo prišli pod pokrov?
500 z motorjem? Ne izključeno.
Trenutno je edina bencinska Abarth 595 že izven proizvodnje, skupaj s prejšnjo generacijo Fiata 500. Novi Abarth 500 temelji izključno na električni 500e, vendar Stellantis že testira hibridno različico te platforme, prvi predserijski modeli pa so že zapustili tovarno v Mirafioriju.
Uporabljen naj bi bil znani 1,0-litrski trivaljnik s 70 KM – motor, ki je sicer primeren za običajne različice Fiata, a za športni Abarth je ta moč preprosto prenizka. Nekateri špekulirajo o vrnitvi legendarnega 1.4-litrska turbo štirivaljnika, ki je gnal Abarth 595, a ta motor ni več v proizvodnji, zato se ta scenarij zdi malo verjeten.
Abarth 600 – lažja pot do bencina
Abarth 600, drugi aktualni model znamke, si platformo deli z več modeli skupine Stellantis, med drugim z Jeep Avengerjem, ki je na voljo tudi s 1.2-litrski trivaljnikom PureTech s 156 KM. Ta motor bi brez večjih težav lahko našel pot tudi pod pokrov Abartha 600 – z nekaj dodatne moči in prilagoditvami, seveda.
Prvi prototipi že ujeli objektivi
Da se nekaj pripravlja, potrjujejo tudi špijunski posnetki iz okolice tovarne Mirafiori. Na njih je mogoče videti prototipe Abartha 600 z dodatnim zračnim zajemom nad odbijačem – elementom, ki ga pri električnih različicah ni. To jasno nakazuje, da gre za termični pogon, ki potrebuje hlajenje.
Zaključek: Abarth se vrača k značaju
Zdi se, da Abarth ne bo zapustil svojih zvestih privržencev, ki prisegajo na rohneče izpuhe, občutek mehanskega pospeška in vozniško izkušnjo, ki presega tišino elektrike. Čeprav električna prihodnost ni izključena, je jasno, da se Abarth ne bo odpovedal svoji športni duši.
Več bomo izvedeli v prihodnjih mesecih – eno pa je gotovo: škorpijon ponovno uveljavlja svoj izvirni karakter.