Vse glasnejše govorice namigujejo na morebitni prehod Maseratija iz skupine Stellantis k Ferrariju, kar bi lahko bilo uspešno glede na zgodovino, ko je Ferrari že nadzoroval Maserati med letoma 1997 in 2005.

Nedavne izjave izvršnega direktorja Stellantisa, Carlosa Tavaresa, ki je napovedal možna zmanjšanja za blagovne znamke skupine, ki ne prinašajo dobička, so dodatno podkrepile te govorice. Maserati se trenutno sooča s težkimi časi: v prvi polovici leta 2024 je več kot prepolovil svetovno prodajo v primerjavi z letom prej, saj je prodaja padla pod 1.100 vozil na mesec. Posledica tega je 82 milijonov evrov primanjkljaja v primerjavi s 121 milijoni evrov dobička v prvih šestih mesecih prejšnjega leta.

Projekcije za celotno leto 2024 kažejo, da bo Maserati prodal manj kot 12.000 vozil, kar bo povzročilo dvomestno negativno realizacijo (-13 % v prvih šestih mesecih). Poleg tega Maserati ne bo lansiral nobenega novega avtomobila pred letom 2027: proizvodnja limuzine Quattroporte je bila ustavljena, električni Levante pa je bil preložen za dve leti.

V tem kontekstu so govorice o morebitnem zanimanju Ferrarija, ki je že nadzoroval Maserati od leta 1997 do 2005, še posebej zanimive. Ferrari je trenutno v izjemni formi z maržo, ki je vodilna v industriji (27 % prilagojena koeficient poslovanja) in prihodki skoraj 6 milijard evrov kljub samo 13.663 prodanim avtomobilom v letu 2023.

 

Pod vodstvom Ferrarija bi se Maserati lahko vrnil k svojim izvorom in se osredotočil na avtomobile višjega razreda. Stellantis bi se tako znebil blagovne znamke, ki jo težko ustrezno upravlja, in usmeril sredstva k drugim blagovnim znamkam. Ferrari pa bi lahko izkoristil dodatno prostornino, delil motorje in elektronske sisteme, ne da bi pri tem izgubil ekskluzivnost znamke.

Maserati se že v preteklosti ni mogel izogniti likvidnostnim težavam. Leta 1969 ga je kupil Citroen, ki ga je leta 1975 dal v likvidacijo. Po drugih težavah je Fiat kupil Maserati, a tudi torinskemu podjetju ni uspelo narediti znamke uspešne. Leta 1997 je Fiat predal nadzor nad Maseratijem Ferrariju (ki ga je Fiat nadzoroval od leta 1969 do 2015), vendar je ta poteza povzročila napetosti med Lingottom in Maranellom. Po osmih letih se je Maserati vrnil k Fiatu, ki ga je nato združil z Alfa Romeom. Kombinacija med Aresejem in Modeno naj bi povečala prodajo Maseratija na 75.000 enot do leta 2025, vendar so v Modeni trenutno zelo daleč od teh številk.