Trojni elektromotor in napredni nadzor navora za izjemno vozno dinamiko
Z novo Alpine A390, povsem električno športno kombilimuzino, znamka Alpine odpira novo poglavje v svetu električnih športnih avtomobilov. Model odlikuje edinstvena zasnova s tremi elektromotorji – enim na sprednji osi in dvema na zadnji, pri čemer vsak zadnji motor poganja eno kolo. Takšna konfiguracija ne omogoča le štirikolesnega pogona, temveč tudi neodvisen nadzor zadnjih koles, kar prinaša revolucionarno natančnost pri porazdelitvi moči.
Rezultat petletnega razvoja je sistem Active Torque Vectoring, ki s hitrim in izjemno natančnim nadzorom navora presega tradicionalne mehanske diferenciale z omejenim zdrsom. Kot pojasnjuje inženirka Constance Leraud-Reyser iz Alpine, gre za tehnološki preboj, ki bistveno izboljšuje oprijem, stabilnost in vodljivost vozila v vseh voznih pogojih.
Več kot 400 konjskih moči in natančno uravnotežena zmogljivost
Model A390 GTS je prvi Alpine z več kot 400 KM in 800 Nm navora, kar mu omogoča pospešek od 0 do 100 km/h v manj kot 4 sekundah ter prevoženo razdaljo 1.000 metrov v le 22 sekundah. Kljub številkam, ki spominjajo na superšportnike, A390 ostaja zvest filozofiji znamke – popolno razmerje med močjo, učinkovitostjo in vozno izkušnjo.
Poleg štirikolesnega pogona in sistema za nadzor oprijema je A390 prvi model, ki uporablja Alpine Active Torque Vectoring za stalno optimizacijo prenosa moči na kolesa.
Tri ravni nadzora in pet voznih načinov
Za razporeditev navora skrbi kombinacija treh sistemov:
-
Alpine Torque Pre-Control nadzoruje oprijem,
-
e-AWD uravnava razmerje med sprednjo in zadnjo osjo,
-
Active Torque Vectoring pa upravlja navor med levim in desnim zadnjim kolesom.
Voznik lahko izbira med petimi voznimi načini – Save, Normal, Sport, Personalised in Track – pri čemer vsak prinaša drugačen odziv volana in razporeditev moči.
Kot zaključuje Leraud-Reyser: “Z Active Torque Vectoring smo A390 naredili tako okretnega kot legendarni A110. Kljub moči in zmogljivosti je presenetljivo enostaven za vožnjo.”


