Alpine, športna avtomobilska znamka koncerna Renault Group, razmišlja o Kanadi kot o svojem prvem trgu v Severni Ameriki.

Kot je pojasnil izvršni direktor Alpine Philippe Krief, je Kanada zanimiva predvsem zaradi velikega deleža francosko govorečega prebivalstva ter dejstva, da je znotraj štirih mest – Toronto, Montreal, Ottawa in Calgary – mogoče doseči približno 80 odstotkov kanadskega prebivalstva.

Dodatna prednost je kanadska carina na uvoz avtomobilov iz Evrope, ki znaša 10 odstotkov. Krief meni, da bi lahko Alpine kot premijska znamka to razliko uspešno pokrila s svojo dodano vrednostjo.

»Verjetno bomo začeli s Kanado,« je dejal Krief 12. junija na kongresu Automotive News Europe.

Renault je sprva načrtoval začetek prodaje vozil Alpine v ZDA za leto 2027, vendar je aprila napovedal, da bo verjetno prišlo do zamika. Finančni direktor Renaulta Duncan Minto je 24. aprila kot enega izmed razlogov za odlog navedel negotovost, povezano s carinami na uvožena vozila.

Krief je na kongresu poudaril, da odločitev ni bila izključno posledica 25-odstotne uvozne dajatve, ki jo uvaja administracija nekdanjega predsednika Donalda Trumpa. »Za vstop na ameriški trg potrebujete izdelek, distribucijsko mrežo in prepoznavnost znamke. To je velik korak,« je dodal Krief, sicer tudi tehnični direktor Renault Group.

Alpine trenutno v Evropi prodaja športni model A110 ter kompaktni električni mestni model A290. Maja je znamka predstavila tudi povsem električni kompaktni križanec A390, konkurenta električnemu Porscheju Macanu. Model A390 naj bi bil ključni del ponudbe Alpine za ameriški trg, skupaj z dvema večjima modeloma, ki pa še nista bila javno predstavljena.

Alpine je bil ustanovljen leta 1955 v Dieppu na severu Francije. Ustanovitelj Jean Rédélé je znamko sprva usmeril v predelave Renaultovih modelov z manjšimi motorji. Kasneje je Alpine dosegla zavidljive uspehe v reliju, vključno z zmago na dirki 24 ur Le Mansa, še posebej po vključitvi v Renault Group v 70. letih prejšnjega stoletja.

Po več desetletjih neaktivnosti od zgodnjih 90. let je Renault znamko ponovno obudil leta 2018 pod vodstvom nekdanjega izvršnega direktorja Carlosa Ghosna, in sicer z moderno različico modela A110, ki je v reliju premagala tudi Porschejeve modele iz 70. let