Kitajska znamka avtomobilskega koncerna Stellantis, Leapmotor, bo po besedah izvršnega direktorja Antonia Filose dobila prostor v eni izmed španskih tovarn skupine, kjer bo proizvajala lastne avtomobile.

Ta poteza bi Leapmotorju lahko omogočila, da se izogne carinam Evropske unije na polnoma električne avtomobile (EV) in hibridne modele z razširjenim dosegom. Trenutno znamka plačuje dodatnih 20,7 % davkov poleg splošne 10-odstotne uvozne dajatve EU.

Filosa na dogodku finančne skupine Kepler Cheuvreux prejšnji teden ni navedel, katera tovarna bo proizvajala Leapmotorjeve avtomobile ali katere modele.

“Nedavno smo napovedali industrijsko partnerstvo, ki bo Leapmotorju omogočilo kapacitete v eni izmed naših španskih tovarn za proizvodnjo njihovih avtomobilov na njihovi platformi,” je povedal. “Proizvodnja se bo začela zelo kmalu.”

Po poročilu iz začetka leta, ki se sklicuje na kitajsko veleposlaništvo v Španiji, naj bi Stellantis in Leapmotor v špansko tovarno investirala 200 milijonov dolarjev, pričakovan model pa je kompaktni električni SUV B10. Proizvodnja naj bi se začela prihodnje leto.

Stellantis in Leapmotor: investicije in partnerstva

Stellantis je leta 2023 prevzel 20-odstotni delež v Leapmotorju z investicijo okoli 1,5 milijarde evrov. Ob tem je pridobil tudi 51-odstotni delež v Leapmotor International, skupnem podjetju za razvoj, prodajo in servis Leapmotorjevih avtomobilov izven Kitajske.

Leapmotor je začel sestavljati električni miniauto T03 iz kompletov v Stellantisovi tovarni v Tychyju na Poljskem, vendar se je proizvodnja aprila ustavila, Stellantis pa je takrat sporočil, da “preučuje možnosti proizvodnje” za Leapmotor. Filosove izjave prejšnji teden so prvi javni napovedi o španski proizvodnji.

Zaragoza najverjetnejša lokacija za proizvodnjo Leapmotorja

Medijski napisi o potencialni španski tovarni Leapmotorja se osredotočajo na Zaragoza, kjer je kitajski proizvajalec baterij CATL leta 2024 napovedal skupno podjetje s Stellantisom za proizvodnjo cenovno ugodnejših litij-želez-fosfatnih (LFP) baterij. Dve podjetji sta vanj vložili 4,1 milijarde evrov, proizvodnja pa naj bi se začela do konca 2026.

Načrti za proizvodnjo modela B10 na Poljskem so bili leta 2024 preklicani, po poročanju Reutersa. Naročila za B10 so se pravkar odprla, s ceno od 29.900 evrov.

Xin Tianshu, direktor Leapmotor International in vodja Stellantisovih operacij na Kitajskem, je na Münchenskem sejmu avtomobilov povedal, da je B10 kot kompaktni SUV z globalno privlačnostjo “ključni model v naši ponudbi”.
Cena pod 30.000 evrov pomeni, da bo B10 cenejši od vseh kompaktnih električnih SUV-jev večjih evropskih proizvajalcev.

Novi modeli Leapmotorja za Evropo

Leapmotor je nedavno predstavil četrti model za evropski trg – B05, popolnoma električni hatchback, na avtomobilskem sejmu IAA v Münchnu. Evropska ponudba vključuje tudi C10, srednje velik crossover, na voljo kot EV ali hibrid z razširjenim dosegom.

Do julija je Leapmotor v Evropi prodal 10.724 avtomobilov, medtem ko je v istem obdobju leta 2024 prodal le 188 vozil. Najbolj prodajan model je T03 s 7.370 prodanimi enotami, preostanek pa predstavlja model C10.

Leapmotor International si letos prizadeva prodati 50.000–60.000 avtomobilov po svetu, predvsem v Evropi, je avgusta povedal finančni direktor Li TengFei.

Na konferenci Kepler Cheuvreux je Filosa pohvalil investicijo v Leapmotor pod nekdanjim direktorjem Carlosom Tavaresom, ki je odstopil decembra. Investicijo je vodil sedanji finančni direktor Doug Ostermann, ki je bil takrat operativni direktor Stellantisovih kitajskih poslov.

“Danes praznujemo to investicijo kot zelo dobro,” je dejal Filosa. “Ko smo začeli z investicijo, je Leapmotor proizvajal 5.000 vozil na mesec na Kitajskem; danes je to že 50.000 vozil na mesec.”