Most ASTRA je premični gradbiščni most, namenjen uporabi pri vzdrževalnih delih na avtocestah. Omogoča preusmeritev prometa čez most, medtem ko se pod njim izvajajo cestna dela. Tako se lahko dela izvajajo podnevi brez zapiranja vozišča ali preusmerjanja prometa. Načeloma ni potrebe po zapiranju pasov, zmanjševanju širine pasov ali zmanjševanju hitrosti na nasprotnem vozišču, kar skrajša dolžino delovišča.
S fizično ločitvijo prometa in vzdrževalnih del se izboljša varnost tako voznikov kot gradbenih delavcev. Delavci so zaščiteni pred prometnim hrupom in vremenskimi vplivi ter se izognejo obremenjujočemu nočnemu delu. Ker se hrupna dela, kot je rezkanje in asfaltiranje cest, lahko izvajajo podnevi, se zmanjša nočni hrup, kar razbremeni stanovalce.
Most na gradbišču se lahko uporablja tudi za druga cestna dela, kot so popravila mostu ali zamenjava cestnih dilatacij. Za montažo in demontažo mostu so potrebna tovorna vozila z nizkimi prikolicami in velika dvigala.
Most ASTRA je bil prvič uporabljen na avtocesti A1 med Recherswilom in Luterbachom (SO) leta 2022. Takrat je bilo potrjeno, da most konceptualno in tehnično deluje ter da se dela pod njim lahko izvajajo skladno z načrti, tako glede urnika kot kakovosti. Avtonomno premikanje mostu je potekalo gladko, vozila pa so se po njem peljala brez nesreč. Dela so se izvajala podnevi, kar je pomenilo manj hrupa ponoči in bolj socialno sprejemljive delovne pogoje za gradbene delavce. Izboljšala se je tudi varnost pri delu, saj so se dela izvajala pod mostom, stran od prometa.
Med pilotnim projektom pa pretok prometa ni bil tako nemoten, kot je bilo pričakovano, zato je bil most ASTRA v zadnjih nekaj mesecih deležen izboljšav. V tesnem sodelovanju z notranjimi in zunanjimi strokovnjaki, vključno s švicarskimi zveznimi laboratoriji za znanost in tehnologijo materialov (EMPA) in različnimi prometnimi združenji, so bili sprejeti ukrepi za izboljšanje pretočnosti prometa čez most ASTRA. Rampe so bile podaljšane in izboljšane so bile spremembe naklona. Posledično se je začetni naklon klančin zmanjšal s 6,1 % na 1,25 %. Izboljšave so bile uspešno preizkušene na različnih vozilih, vključno s športnimi avtomobili, počitniškimi prikolicami, avtobusi, tovornjaki in polpriklopniki. Vsa vozila so brez težav prevozila most ASTRA s hitrostjo 60 km/h. Testi so potrdili, da je most primeren za praktično uporabo.