Po letu 1996 že četrta generacija prestižnega modela A3 Sportback, ohranja osnovno podobo petvratnega kompaktnega karavana s športnim zadkom in cenovno kot kakovostno višji statusni položaj od ostalih v tem razredu. Sredi lanskega poletja se je v najnovejši izdaji predstavila kot bolj športna, digitalizirana in celovito povezana. A3 Sportback je nastal na enaki platformi MQB kot Seat Leon, Škoda Octavia in Volkswagen Golf. Ohranja tudi približno enaka razmerja in mere, kot predhodna generacija. A3 Sportback je z dolžino 4,34 m in širino 1,82 m zrasel le za dobre tri centimetre.

Prtljažnik osnovnih 380 litrov se lahko preko podrtih zadnjih sedežev poveča do 1200 litrov. Prtljažno dno se po potrebi lahko uporablja na različnih višinah, s praktičnim električnim odpiranjem in zapiranjem pokrova prtljažnika v dodatni opremi, tko kot 18-palčna platišča s pet-krakim dinamičnim dizajnom, zunanja ogledala električno nastavljiva, ogrevana in preklopna. Novost predstavljajo tudi digitalne dnevne luči matričnih LED žarometov, sestavljene iz točkovnega polja z značilno svetlobno grafiko, po kateri je A3 tudi prepoznaven.

Poleg novega, izrazitejšega športnega videza, prinaša iz višjih razredov tudi veliko novih, praktičnih funkcij in tehnologij. Navkljub dobri serijski opremi S line je večino, žal, potrebno doplačati. Najdemo jih v operacijskem konceptu in infotainmentu tretje generacije, 10,1-palčnim zaslonom na dotik, žarometih, delno elektrificiranih pogonskih agregatih in notranjosti, ki je v celoti osredotočena na voznika. Audijev virtualni prikazovalnik različici Plus meri 12,3-palca obsega in omogoča tri različne prikaze, med njimi tudi grafiko s športnim videzom, Audi connect in infotainment, kot v testni različici, toda z doplačilom.

Prostorna notranjost pritegne pozornost z novim kratkim izbirnikom prestav 7-stopenjskega menjalnika S tronic, okrasnih elementih iz aluminija in karbona, vratnih kljukah in črni panelni optiki instrumentne plošče. Udobje je namenjeno predvsem štirim odraslim, tretjemu v sredini na zadnji klopi pa zaradi sredinskega grebena občutno manj. Večjemu udobju je namenjen velik prikaz navigacijskega zemljevida, kot dodatna funkcija, omogočajo pregleden Audijev virtualni prikazovalnik. Vozniku je všeč usnjen trikraki, večfunkcijski volan, vendar ga mora doplačati, tudi dvopodročno avtomatsko klimatsko napravo. Vsekakor godi navigacija MMI plus, projiciranje pametnega telefona na zaslon, naslon za roke spredaj in ogrevana sedeža spredaj, zvočni sistem Audi in še posebno vozniku asistenca za dolge luči.

Izbira motorja v tem primeru je optimalna. 1,5-litrski bencinski motor TFSI 148 KM testne različice 35 TFSI S Line S-tronic cenejši od primerljivih 35 TDI in 40 TFSIe, a vseeno živahen v celotnem območju vrtljajev, prepričljiv že od 2000 vrt/min vse do rdeče črte zgornjega območja. Dobro uglašen s hitrim in dokaj nežnim robotiziranim menjalnikom z dvojno sklopko S tronic. Stabilen in nezahteven, s progresivnim krmiljenjem in s 3 cm krajšo medosno razdaljo kot prej, vzbuja tudi nekaj športnih občutkov in vzmetenjem, ki ni ravno najbolj navdušeno nad neravno podlago. Od 0 do 100 km/h se odzove v 8,4 s in uradno doseže 220 km/h.

V mestu se lahko voznik dodatno zanese na kamero za vzvratno vožnjo, zaradi slabše vidljivosti in v klancih na asistenco pri speljevanju. V mestnem prometu mu lahko pomaga prilagodljiva asistenca-Adaptive Cruise Control, opozorilo za stranski promet tudi pri izstopanju iz vozila in opozorilo pred nenamernim menjavanjem voznega pasu. To je samo nekaj funkcij iz dodatne izbire, kjer je še veliko privlačnih in ne nazadnje praktičnih. Zgornji mejnik postavlja cena vozila, ki se iz osnovne 31.900 hitro povzpne na 43.937, kot v našem primeru in še več. (T+F:BL)

Serijska oprema:> 17″ platišča, 5-kraki design, velikost 8Jx17, pnevmatike 225/45 R17 > športno podvozje > pasivni zvočniki (6) in radio Audi, digitalni radijski sprejemnik > ročna klimatska naprava > vstopne letve na pragovih z aluminijastimi vstavki, osvetljene z napisom S > žarometa z LED tehnologijo, senzor za osvetljenost dež > sedeža običajna, prevleke tkanina Index, ročno nastavljiva > 3-kraki usnjen/športni/večfunkcijski volan ( za S tronic s prestavnima ročicama) > dekorativni elementi z lakom platinasto sive barve > opozorilo za zapuščanje voznega pasu, Audi pre sense front

Tehnični podatki: Mere<Dolžina, mm: 4343<Širina***, mm: 1816<Višina, mm: 1449<Medosna razdalja, mm: 2636 Motor/elektrika<Vrsta motorja: vrstni 4-valjni bencinski motor z neposrednim vbrizgavanjem bencina, uravnavanje lambda sonde, uravnavanje klenkanja, turbopolnilnik in turbopolnilnik na izpušne pline< Gibna prostornina, ccm: 1498<Največja moč, kW (KM) pri 1/min: 110 (150)/5.000-6.000<Največji navor, Nm pri 1/min: 250/1500-3500<Krmiljenje motorja: popolnoma elektronsko, bencinski motor < Sistem za prečiščevanje izpušnih plinov: katalizator, lambda sonda, filter za trdne delce za bencinske motorje <Prenos moči<Vrsta pogona: pogon na sprednji kolesi<Sklopka: dvojna sklopka <Vrsta menjalnika: 7-stopenjski S tronic< Podvozje/krmiljenje<Sprednja prema: spredaj prema z McPhersonovo vzmetno nogo <zadnja prema: štirivodilna zadnja prema<Zavorni sistem: diagonalni dvokrožni zavorni sistem z ESC/ABS/EBV; ojačevalnik zavorne moči, hidravlična zavorna asistenca<Krmiljenje: hitrostno prilagodljivo elektromehansko servokrmiljenje; obračalni krog pribl. 11,1 m<Mase/prostornine<Masa praznega vozila v kg: 1395<Dovoljena skupna masa v kg: 1875<Dovoljena obremenitev strehe/vlečne kljuke v kg: 75/80<Dovoljena masa prikolice v kg brez zavor: 690<Dovoljena masa prikolice v kg, pri vzponu do 12 %: 1500<Prostornina prtljažnika v l: 380<Prostornina rezervoarja za gorivo v l (pribl.): 50Vozne zmogljivosti/Vrednosti porabe in emisij po WLTP<Največja hitrost v km/h: 224<Pospešek 0-100 km/h v s: 8,4<Vrsta goriva: neosvinčeni super bencin brez žvepla<Poraba goriva (kombinirana vožnja) v l : od 5,6<Emisija CO2 v g/km (kombinirana vožnja): od 127<Emisijski razred: Euro 6d-ISC-FCM