Skupina Volkswagen ni uspela najti kupca za Audijevo tovarno v Bruslju, zato je zelo verjetno, da bodo obrat zaprli, je 12. novembra sporočil tiskovni predstavnik podjetja. Potencialni investitor iz sektorja gospodarskih vozil se je premislil, s čimer se je aktivno iskanje investitorja zaključilo, navaja Automotive News Europe.

“Ker potencialnega investitorja za lokacijo ni, se zdaj osredotočamo na pogovore o programu odpuščanja zaposlenih,” je pojasnil tiskovni predstavnik. Delovna skupina, ki je iskala alternativne načine za ohranitev tovarne in čim več delovnih mest, pri tem ni našla izvedljive rešitve.

Prejšnji mesec je glavni izvršni direktor Audija, Gerd Walker, izjavil, da nobena od 26 strank in potencialnih investitorjev, ki so izrazili zanimanje, ni predstavila “izvedljivega in trajnostnega načrta” za prihodnost tovarne. Septembra je belgijski časnik De Tijd poročal, da naj bi kitajski proizvajalec električnih vozil Nio pripravljal ponudbo za nakup, vendar do prevzema ni prišlo.

Notranje iskanje znotraj Skupine za morebitne alternativne načrte ali uporabo obrata je prav tako ostalo neuspešno. Zaradi zmanjšanega povpraševanja po električnih vozilih višjega cenovnega razreda je Volkswagen julija že sporočil, da razmišlja o zaprtju bruseljske tovarne, ki trenutno zaposluje približno 3000 ljudi.

Tovarna trenutno proizvaja električni luksuzni SUV Audi Q8 E-tron, vendar naj bi se proizvodnja tega modela končala februarja prihodnje leto. Bruselj bi tako lahko postal prvi obrat VW Group, ki bi ga zaprli kot del programa zmanjševanja stroškov. Na upad povpraševanja po električnih vozilih vplivajo tudi pomanjkanje cenovno dostopnih modelov ter tehnično konkurenčni proizvajalci, kot sta Tesla in BYD, kar je največjega evropskega avtomobilskega proizvajalca spodbudilo k enemu najobsežnejših programov zmanjševanja stroškov v zadnjih letih.

Volkswagen zaradi presežne proizvodne zmogljivosti v Nemčiji razmišlja tudi o možnosti zaprtja nekaterih nemških obratov, kar bi prekinilo 87-letno tradicijo varovanja zaposlitve in končalo tri desetletja varnostnih dogovorov z delavci.

Audi medtem prestrukturira več oddelkov za hitrejše odločanje in učinkovitejše lansiranje novih modelov. Podjetje nadaljuje tudi s pripravami na sodelovanje v dirkah Formule 1, ki se bo začelo leta 2026.