Bolj tekoče menjavanje voznih pasov, izboljšano razumevanje razmer na cesti in poenostavljena postavitev gumbov so le nekatere od inovacij, ki sta jih BMW in njegov programski partner Qualcomm razvila za napredni sistem za pomoč voznikom. Ta sistem bo vključen v električne modele serije Neue Klasse, ki jih BMW načrtuje predstaviti še letos.
Qualcomm je ključne elemente novega sistema predstavil na dogodku CES 2025, ki je potekal 6. januarja na mestnih ulicah in avtocestah Las Vegasa. Dogodek je bil tudi priložnost, da BMW pokaže razporeditev notranjosti kokpita modelov Neue Klasse, dve leti po tem, ko je prvič predstavil koncept i Vision Dee kot del svoje srednje velike limuzinske platforme.
Tehnološki preskok z napredno pomočjo vozniku
Vodja raziskav in razvoja pri BMW, Frank Weber, je poudaril, da funkcije za pomoč vozniku predstavljajo “pomemben del” tehnološkega napredka modelov Neue Klasse. Po njegovih besedah skupna zmogljivost teh vozil bistveno presega zmogljivosti trenutnih modelov.
Modeli Neue Klasse bodo prvi, ki bodo vključevali Qualcommovo polavtonomno platformo Ride. Ta temelji na zmogljivih čipih, ki omogočajo napredno obdelavo podatkov in so bili razviti v sodelovanju z BMW. Qualcommov programski paket Arriver Vision Stack omogoča napredno zaznavanje s pomočjo slik in signalov iz sedmih kamer in petih radarjev. Sistem, ki je razvrščen kot 2. stopnja avtonomnosti, omogoča voznikom, da v določenih avtocestnih situacijah umaknejo roke z volana, vendar morajo še naprej spremljati cesto.
V Nemčiji so že nekateri BMW-ji serije 7 opremljeni z avtonomnostjo 3. stopnje, kar voznikom omogoča, da se ukvarjajo z drugimi opravili, dokler avto samostojno upravlja vožnjo. Vendar pa BMW za modele Neue Klasse uvaja le 2. stopnjo avtonomnosti, saj bi vključitev senzorjev, kot je lidar, povzročila znatno povišanje stroškov.
Izboljšave sistema in nova notranjost
Nove funkcije vključujejo tudi ostrejše in natančnejše zavijanje, kar odpravlja pomanjkljivosti trenutnih sistemov za ohranjanje voznega pasu. Ena od ključnih inovacij je visoko zmogljiva kamera z ločljivostjo osem milijonov slikovnih pik, ki omogoča podrobno vizualizacijo ceste na zaslonu armaturne plošče. Qualcommov Snapdragon čip dodatno izboljša računalniško obdelavo podatkov in omogoča učinkovitejšo delovanje sistema z manj kamerami.
Vizualizacija cestnih ovir je zdaj vključena kot del novega kokpita BMW Panoramic iDrive. Ta vključuje interaktivno informacijsko vrstico, osrednji zaslon, večfunkcijski volan z haptičnimi gumbi in izboljšan head-up zaslon. BMW je pri razvoju kokpita sledil filozofiji “sramežljive tehnologije”, ki minimalno posega v voznikovo izkušnjo. Na primer, haptični gumbi na volanu zasvetijo le, ko je funkcija na voljo, in spremenijo barvo, ko je aktivirana.
Prihajajoči modeli Neue Klasse
BMW načrtuje, da bo septembra na avtomobilskem salonu v Münchnu predstavil svoj prvi model na platformi Neue Klasse. Gre za srednje velik križanec, ki temelji na konceptu Vision Neue Klasse X in bo nosil ime iX3. Serijska proizvodnja tega modela je predvidena za konec leta 2025.(AutomotiveNews)