BMW, Mercedes-Benz in Stellantis pospešujejo razvoj trdnih baterij (solid-state), ki bi lahko električnim vozilom prinesle ključne prednosti v boju za večji doseg, varnost in hitrejše polnjenje. Vsi trije proizvajalci vlagajo dodatna sredstva v raziskave, testiranja in partnerstva z namenom čim prej komercializirati tehnologijo, ki ostaja tehnično zahtevna in draga, a obeta prebojne zmogljivosti.
Mercedes in Factorial: prvi preizkusi na cesti
Mercedes-Benz je v začetku leta 2025 v prototip EQS vgradil trdno baterijo, razvito v sodelovanju z ameriškim podjetjem Factorial Energy. Projekt podpira tudi oddelek AMG High Performance Powertrains, ki črpa znanje iz Formule 1. Baterija obeta 25 odstotkov višjo energijsko gostoto, kar omogoča lažje pakete in več svobode pri oblikovanju vozil.
»To vodi ne le do daljšega dosega, temveč vpliva tudi na zasnovo celotnega vozila,« je povedal Uwe Keller, vodja razvoja baterij pri Mercedes-Benzu. Serijska proizvodnja naj bi se začela proti koncu desetletja, čeprav točen datum še ni potrjen.
BMW: testiranja v prototipu i7
BMW trenutno testira celice nove generacije v prototipu modela i7 v Münchnu. Gre za celice s trdnim elektrolitom na osnovi sulfida, razvite skupaj s podjetjem Solid Power iz ZDA. Te baterije so predvidene za uporabo v prihodnji arhitekturi Neue Klasse, vendar množična proizvodnja po trenutnih ocenah ne bo možna pred letom 2030.
Stellantis: demonstracijska flota Dodge Charger Daytona v letu 2026
Stellantis načrtuje lansiranje testne flote modela Dodge Charger Daytona s trdnimi baterijami Factoriala v letu 2026. Serijska proizvodnja naj bi sledila med letoma 2028 in 2032. Podjetje je v Factorial investiralo že leta 2021 in vzpostavilo skupne ekipe za kemijo in inženiring, ki skrbijo za popolno integracijo baterij v vozila.
»Trdna baterija je zvezda severnica baterijske kemije,« je izjavila Anne Laliron, podpredsednica za tehnološke raziskave pri Stellantisu. »Ponuja izbiro: več dosega ali manj materialov – oboje pomeni nižje stroške in manjši ogljični odtis.«
Factorial je že predstavil prototipe z energijsko gostoto 375 Wh/kg in časom polnjenja od 15 do 90 odstotkov v le 18 minutah. (ANEurope)
Tudi Nissan, Toyota in Volkswagen v igri
Nissan napoveduje svojo različico trdne baterije do leta 2028, z dvakrat večjo energijsko gostoto od trenutnih litij-ionskih baterij, tretjinskim časom polnjenja in ceno okoli 75 dolarjev na kilovatno uro.
Toyota želi biti še hitrejša in cilja na leto 2027, medtem ko Volkswagen že od lanskega leta testira pilotno proizvodno linijo v Salzgittru skupaj s kitajskim partnerjem Gotion High-Tech, osredotočeno na trdne in LFP baterije.
Čeprav so prve konkretne rešitve že v testiranju, vsi proizvajalci priznavajo, da bo prehod na množično proizvodnjo zahteven. Kljub temu ostaja cilj jasen: z novo generacijo baterij doseči 1.000 kilometrov vožnje z enim polnjenjem – in to po konkurenčni ceni.