Nemški avtomobilski proizvajalec BMW je znižal napoved finančnih rezultatov za leto 2025, saj se sooča s trdovratno šibko prodajo na kitajskem trgu in dodatnimi stroški, povezanimi z ameriškimi carinami. Sprememba napovedi odraža širše izzive, s katerimi se sooča nemška izvoznointenzivna avtomobilska industrija, ki se vse težje prilagaja novim tržnim razmeram in geopolitičnim napetostim.
Dobiček in denarni tok pod pritiskom
BMW zdaj pričakuje rahlo znižanje dobička pred obdavčitvijo v letu 2025 v primerjavi z letom 2024, medtem ko je predhodno napovedoval stabilno raven. Podjetje je prav tako znižalo pričakovani donos na vloženi kapital v avtomobilski diviziji na med 8 in 10 odstotkov, kar je manj od prejšnje napovedi med 9 in 13 odstotki.
Pomembno znižanje je doletelo tudi napoved prostega denarnega toka: BMW zdaj pričakuje, da bo ta znašal nad 2,5 milijarde evrov, kar je približno polovica prvotno predvidenih petih milijard. Razlog za to je zamuda pri vračilih carinskih dajatev iz ZDA in Nemčije, ki bodo po novem izvedene šele leta 2026 in ne v 2025.
Kitajski trg ostaja glavni izziv
Največje težave BMW beleži na kitajskem trgu, kjer je konkurenca med proizvajalci električnih vozil vse ostrejša. Domača podjetja, kot sta BYD in Xiaomi, ponujajo tehnološko napredna električna vozila po nižjih cenah, kar pritiska na marže evropskih proizvajalcev.
V tretjem četrtletju je BMW na Kitajskem zabeležil 11-odstotni padec prodaje, medtem ko je prodaja pri Mercedes-Benzu upadla za kar 27 odstotkov. Podobne trende občutijo tudi Audi in Porsche, ki se soočata z zmanjšanim povpraševanjem po luksuznih električnih modelih.
ZDA in carinske spremembe
Dodatno breme za BMW predstavljajo tudi spremembe v ameriški trgovinski politiki. ZDA so avgusta znižale carine na uvoz vozil iz Evropske unije na 15 odstotkov, kar je del novega trgovinskega dogovora med obema stranema. Čeprav sprememba prinaša dolgoročno stabilnost, je vmesno obdobje povzročilo dodatne stroške prilagoditev in negotovost glede vračil dajatev.
Nove generacije električnih modelov
BMW stavi na prihod novih električnih modelov, ki naj bi podjetju pomagali povrniti rast prodaje. Ključno vlogo pri tem bo imel iX3, prvi model iz nove generacije električnih vozil Neue Klasse, v razvoj katere je podjetje vložilo več kot 10 milijard evrov.
Kljub znižanim napovedim BMW ohranja stabilno dividendno politiko, saj bo razmerje izplačil ostalo med 30 in 40 odstotki čistega dobička, prav tako podjetje nadaljuje program odkupa lastnih delnic.
Z novimi vlaganji v elektrifikacijo in digitalizacijo BMW skuša uravnotežiti padce prodaje v Aziji ter stroške, povezane s prestrukturiranjem svoje globalne proizvodnje.