Bosch, eden vodilnih svetovnih dobaviteljev avtomobilskih komponent, je objavil načrt za zmanjšanje delovnih mest, ki bo do leta 2027 prizadel 5.550 zaposlenih, pretežno v Nemčiji. S tem se Bosch pridružuje številnim nemškim podjetjem v avtomobilskem sektorju, ki se zaradi strukturnih izzivov soočajo z obsežnimi zmanjšanji zaposlenih.

Padec povpraševanja po sistemih ADAS

Največji del zmanjšanj bo prizadel oddelek za “meddomenske računalniške rešitve”, kjer bo 3.500 delavcev ostalo brez službe do konca leta 2027. Približno polovica teh zaposlenih dela v nemških obratih. Po navedbah družbe je razlog za odpuščanja zmanjšano povpraševanje po naprednih sistemih za pomoč voznikom (ADAS) in rešitvah za avtonomno vožnjo, kar odraža splošni upad zanimanja za to tehnologijo v avtomobilskem sektorju.

Dodatna odpuščanja v tovarnah

Poleg zmanjšanj v ADAS oddelku je Bosch napovedal, da bo v obratu v Hildesheimu odpustil 750 delavcev – 600 do konca leta 2026, preostalih 150 pa do leta 2032. V tovarni blizu Stuttgarta bo med letoma 2027 in 2030 ukinjenih dodatnih 1.300 delovnih mest.

Strukturne težave v nemškem avtomobilskem sektorju

Odpuščanja pri Boschu odražajo širšo krizo, s katero se sooča nemški avtomobilski sektor. Podobne ukrepe so pred kratkim napovedali tudi pri Volkswagnu in Mercedesu. Volkswagen se spopada z močnim sindikalnim odporom, saj želi preprečiti zaprtje treh tovarn v Nemčiji, medtem ko Mercedes pripravlja več milijard evrov vreden program za zmanjšanje stroškov.

Sindikati napovedujejo boj

Napovedi Boscha so naletele na ostre odzive sindikatov. Svet delavcev Boscha in sindikat IG Metall sta izrazila odločno nasprotovanje. “Organizirali bomo odpor proti tem načrtom na vseh ravneh,” je poudaril Frank Sell, predstavnik delavskega sveta podjetja v Stuttgartu. Sindikati opozarjajo, da je potrebno iskati alternative, ki ne bodo ogrozile tolikšnega števila delovnih mest.

Perspektiva: Nemčija pred prelomnico

Z napovedanimi odpuščanji Bosch začenja obdobje, ki simbolizira prelomnico za nemški avtomobilski sektor. Prehod na električno mobilnost, zmanjšanje povpraševanja po določenih tehnologijah in globalna konkurenca ustvarjajo okolje, v katerem morajo podjetja iskati nove strategije za dolgoročno stabilnost. Kljub temu sindikati opozarjajo, da prehoda ne smejo plačati delavci.(Quattroruote)