Kitajski avtomobilski proizvajalec Chery Automobile, največji izvoznik avtomobilov na Kitajskem, je ob prvem dnevu trgovanja v Hongkongu zabeležil rast tečaja, potem ko je z javno ponudbo delnic (IPO) zbral 9,1 milijarde hongkonških dolarjev oziroma približno 1,2 milijarde ameriških dolarjev.
Delnice so trgovanje zaključile 3,8 odstotka višje, kar je podjetju prineslo tržno kapitalizacijo okoli 24 milijard dolarjev. S tem je Chery postal vrednejši od kitajskega proizvajalca električnih vozil Xpeng, a še vedno nekoliko manjši od družbe Great Wall Motor.
Hongkong kot priljubljena borzna destinacija
Chery je zadnje v vrsti kitajskih podjetij, ki so izkoristila priljubljenost hongkonške borze, kjer so letos zbrana sredstva dosegla štiriletni vrh. Analitiki ocenjujejo, da je zanimanje vlagateljev usmerjeno predvsem v kitajski izvozni potencial, pri čemer je Chery še posebej uspešen na trgih v razvoju.
Indeks, ki spremlja svetovno avtomobilsko industrijo, je letos pridobil 12 odstotkov, pri čemer so rast vodila prav kitajska podjetja.
Načrti za rast in širitev
Chery, ki na Kitajskem sestavlja tudi vozila znamk Jaguar in Land Rover, namerava zbrana sredstva nameniti raziskavam in razvoju, širitvi na tuje trge ter posodobitvi svojih tovarn. Samo v letu 2024 je podjetje v tujino dostavilo 1,14 milijona vozil, kar predstavlja približno 40 odstotkov celotne prodaje.
Podjetje je že od leta 2003 vodilni kitajski izvozni avtomobilski proizvajalec. Njegova ponudba je v veliki meri sestavljena iz vozil z motorji na notranje izgorevanje, ki so cenovno dostopnejša in zato posebej privlačna za trge v razvoju. Med ključne izvozne destinacije sodijo Rusija, Bližnji vzhod in Južna Amerika.
Domači trg je za Chery zahtevnejši, saj se kitajski kupci v vedno večjem številu odločajo za električne modele znamk, kot je BYD.
Pomemben IPO za Hongkong
Kotacija Cheryja je eden večjih letošnjih uspehov hongkonške borze, kjer analitiki Bloomberg Intelligence napovedujejo, da bodo zbrana sredstva iz IPO-jev dosegla več kot 26 milijard dolarjev. Slovesnost ob začetku trgovanja so sicer morali odpovedati, saj je mesto dan prej ohromil supertajfun Ragasa.
Posebnost Cheryjeve javne ponudbe je tudi v tem, da med organizatorji niso sodelovale največje ameriške investicijske banke. Postopek so vodile kitajske finančne institucije, med njimi China International Capital Corp., Huatai Securities, GF Securities in Citic Securities.