S številnimi barvnimi kombinacijami in odtenki karoserije, karoserije in strehe ter dekoracijami strehe, kot paketi opreme ohranja C3 tudi z aktualno, tretjo generacijo še vedno dokaj individualen, mladostnega videza in barvito živahno notranjostjo. Brez pretiravanja, če si je mogoče zamisliti 97 različnih kombinacij zunanjosti, novih nalepk na strehi, modelov platišč in treh različnih notranjosti – ne čudi, da po šestih letih odkar je na trgu težko srečaš dva popolnoma enaka, prej samo podobna. O možnostih omenjene izbire in na tej osnovi številnih idej individualizacije pa v tem trenutku lahko, žal, govorimo le v preteklem času. Gospodarska kriza po pandemiji in nove geopolitične razmere so prizadele tudi avtomobilski sektor s proizvodnjo in daljšimi dobavnimi roki. Pri tem tudi Citroen ni izjema. Na višje cene kot pred letom dni je vplivala še naraščajoča inflacija. Svoboda raznolike izbire je v tem trenutku dokaj omejena, bi lahko rekli. Ne toliko teoretično kot v praksi, saj je v tem konkretnem primeru že čakalna doba trenutno od 4 do 5 mesecev.
Toda vrnimo se k testnem Citroenu C3. Z veseljem smo ponovno sprejeli ponudbo za novo vozno izkušnjo, tokrat v elegantnem paketu opreme C-Series, s katerim želi Citroen obdržati svojo priljubljenost zlasti med žensko populacijo. In ne samo z njenimi očmi odprimo ta »paket«. C3 v enotni, elegantni beli barvi C-Series, ki so jo Francozi poimenovali ˙Banquise˙ godi tudi moškim očem. To je treba priznati. Tudi specifična dekoracija strehe in dizajn zaščitnih oblog Airbump z barvnim vstavkom v rdeči barvi, kar ne nazadnje potrjuje z zaščitnim grafičnim znakom znamke Citroen. Dodatno kontrastno so zatemnjena stranska stekla v 2. vrsti in zadnje steklo, estetsko zaključujejo zunanji videz 16-palčna platišča iz lahke litine.
Notranjost na ravni linije C-Series se od ostalih loči po vstavkih v materialu črne barve z rdečo obrobo na armaturni plošči, ki v osnovi ostaja enaka. Notranja kljuka na vratih je podobna videzu ročaja potovalnega kovčka, pod zunanjimi ogledali vidimo oznako 3D logo C-Series. Sekvenčni električni pomik prednjih in zadnjih stekel ponuja varnostno funkcijo proti priprtju. V paketu vidljivosti so še samodejni brisalci s senzorjem za dež in samodejni vklop dnevnih luči. Med povezljivimi storitvami je na voljo Connect Assist za asistenco/SOS, Connect Nav s 7-palčnim zaslonom na dotik in Connect Play za podvojitev vsebine s pametnega zaslona. Občutno prostorna in udobna notranjost za štiri odrasle, razen omenjenega, ne ponuja na oko nič bistveno drugačnega, dokler ne sedemo na enega od prednjih in po zagotovilih udobnejših sedežev imenovanih Advanced Comfort, prvič na voljo v C3. Niso več tako mehki in voznika ali sopotnika na desnem sedežu, objamejo za spoznanje bolje kot prej.
Praktičen prtljažnik meri osnovnih 300 l in z največjo prostornino, s podiranjem zadnje vrste doseže 922 l, kar je v več kot sprejemljivih mejah mestne in medmestne uporabe. Udoben, vožnja je prijetna, natančna. Vzmetenje je mehko in le pri sunkovitih manevrih začne zadnji par koles izgubljati stik s podlago, vendar hitro poseže ESP, elektronski nadzor stabilnosti, ki ga ponovno utiri. Voznik se lahko zanese tudi na druge pomožne sisteme novih tehnologij. Sklopka je sicer trša, kot smo vajeni v tem razredu. Bencinski 1,2-litrski trivaljnik z 83 KM je optimalen vendar ne ravno med najtišjimi, z mesta do 100 km/h se odzove v 14,6 s, čeprav na cesti ne zgleda tako skromno. Največja hitrost ne preseže 170 km/h, poraba ostaja v skromnih okvirjih pod 6 l/100 km. Gibčen in okreten, ne samo v mestni vožnji, skladno s svojo velikostjo lahko najde tudi ozke dostope in poti do morja, kar je v tem poletnem času še kako dobrodošlo. Ceno sem namenoma pustil za konec: 19.300 evrov. Komentar prepuščam vam. (T+F:BL)
TEHNIČNI PODATKI:MOTOR: Bencinski /Posredno vbrizgavanje; Prostornina (cm3): 1199; Največja moč v kW CEE (KM CEE) pri vrt/min: 61 (83) / 5 750; Največji navor v Nm CEE pri vrt/min: 118/2750; Emisijski standard: Euro 6.d; Sistem Stop & Start: serijsko; PRENOS MOČI: Menjalnik: ročni; Število prestav: 5; Premer obračalnega kroga med pločniki (m):10,7(2) / 10,9(3); Pnevmatike: 205/55 R16; Prostornina prtljažnika (standard VDA) pod polico: 300; Prostornina prtljažnika do stropa s preklopljeno zadnjo sedežno klopjo: 922; Masa praznega vozila CEE: 1078 – 1098; Dovoljena obremenitev: 422; ZMOGLJIVOSTI (samo voznik):Največja hitrost (km/h) 169; 1000 m z mesta v sekundah 36,3 – 36,1; 0 do 100 km/h v sekundah: 15,1; PORABA GORIVA ( WLTP): 5,2 – 5,8; Emisije CO2 (g/km): 117 – 131; MERE: Dolžina mm: 3996; Širina mm: 1829(do ogledal); Višina mm: 1474; Medosna razdalja mm: 2539.