Cupra Formentor, prvi samostojno razviti model španske znamke, ostaja zvest svojemu značilnemu športnemu značaju, a z novo generacijo prinaša vrsto osvežitev, ki poudarjajo njegovo tehnološko dovršenost, zmogljivost in prefinjenost. Razvit na preverjeni platformi MQB, ki si jo deli z modeli, kot sta Audi Q3 in Volkswagen Golf, izstopa s prepoznavno kupejevsko linijo, drznimi oblikovnimi poudarki in napredno notranjo tehnologijo, s katero se povzpenja stopničko višje v razredu križancev.
Nova generacija Formentorja se ponaša z izboljšano zunanjostjo, ki vključuje prenovljen sprednji odbijač z elegantno mrežo hladilnika in integriranim logotipom, matrične LED-žaromete, ki zagotavljajo boljšo osvetlitev cestišča in manj bleščanja, ter 19-palčna platišča z bakrenimi poudarki, ki izboljšujejo aerodinamiko in ne le estetski videz. Svetlobna linija na zadku dodatno poudarja širino avtomobila in mu daje še bolj samozavesten videz.
V notranjosti Formentor nadaljuje zgodbo o prefinjenosti in športnem razkošju. Potniški prostor združuje tehnološko napredne rešitve, kot sta 12-palčna multimedijska enota in prilagodljiva digitalna armaturna plošča, ter udobje športnih sedežev CUP Bucket, ki ponujajo električno nastavljanje, ogrevanje in pomnilniško funkcijo. LED-ambientna osvetlitev, ki poteka vzdolž vrat in armaturne plošče, ni zgolj estetska, ampak tudi funkcionalna, saj z utripanjem opozori na vozila v mrtvem kotu. Materiali v notranjosti so v splošnem kakovostni, čeprav bi lahko nekatere manj izpostavljene površine, kot je predal v armaturni plošči ali sredinski tunel, delovali nekoliko bolj dodelano.
Formentor ponuja tudi obilo naprednih asistenčnih sistemov, kot so samodejno zaviranje v sili, prilagodljiv tempomat in opozorilni sistem, ki ob odpiranju vrat zazna bližajoča se vozila. Podvozje je športno naravnano, trše vzmetenje pa se izkaže kot zelo učinkovito pri dinamični vožnji po ovinkastih cestah, čeprav lahko na slabših cestah nekoliko trpi udobje. Izboljšano elektronsko prilagodljivo vzmetenje (DCC), ki ga je mogoče naročiti kot doplačilo, omogoča natančno prilagajanje vožnje različnim razmeram in voznim stilom.
Tudi 150-konjski 1,5-litrski turbobencinski motor(110 kW) z dvosklopčnim menjalnikom deluje zelo suvereno in omogoča odlično kombinacijo zmogljivosti in razmeroma ugodne porabe, ki se na podeželskih cestah giblje okoli 16,1 km/l. Pri avtocestnih hitrostih, kjer motor pri 130 km/h deluje pri le 2500 vrtljajih v sedmi prestavi, bi si sicer želeli nekoliko boljšo zvočno izolacijo, saj šum zraka nad karoserijo postane zaznaven.
Prostornost Formentorja ostaja eden njegovih pomembnih adutov. Kabina omogoča udobno vožnjo štirim odraslim, pri čemer potniki na zadnjih sedežih uživajo dovolj prostora za kolena in glavo. Tudi prtljažnik je solidno velik, s prostornino 450 litrov, ki se z zloženimi zadnjimi sedeži poveča na 1505 litrov. Dobro organiziran predal ponuja dno z dvema višinama, kljuke za pritrjevanje prtljage in priročno vtičnico, čeprav bi lahko nakladalni prag bil nekoliko nižji za lažje nalaganje težjih predmetov.
Cupra Formentor navdušuje s svojo drznim in edinstvenim videzom, vrhunskimi varnostnimi sistemi ter odličnimi voznimi lastnostmi, ki bodo navdušile predvsem tiste, ki cenijo športen značaj in natančnost vožnje. Čeprav je vzmetenje nekoliko trše in nekateri materiali v notranjosti ne dosegajo premijskega standarda, ostaja Formentor eden najbolj zabavnih križancev na trgu, ki ponuja izjemno kombinacijo sloga, praktičnosti in zmogljivosti. (T+F: BL)
TEHNIČNI PODATKI; MOTOR: Gibna prostornina 1.498 ccm ; 1.5 eTSI 150KM (110kW) mHEV 7-stopenjskiDSG; Največja hitrost 205 km/h; Pospešek 0-100 km/h 6,2 s; Največja moč 110-150 kW/KM; Skupna poraba goriva po WLTP 5,9-6,4 l/100: Kombinirane emisije CO2 WLTP133-146 g/km; Gorivo: Bencin; Teža 1.683 Kg: Prostornina rezervoarja za gorivo 55 L; Dimenzije: Dolžina 4.451 mm, Širina 1.839 mm; Višina 1.520 mm; Prostornina prtljažnika 420 – 450 Litrov; Št. Sedežev 5; CENA:39.945 euro, z dodatno opremo(Mgnetna siva barva, Zvočni system Sennheiser, asistenca mrtvi kot, Lane assist,navigacija NAVI System, Razširjena proaktivna zaščita potnikov,Dynamic Design, Panoramsko strešno okno, 19-palčna aluminijasta platišča ARTIC Copper) 46.614 eurov.