Zgodnje jutranje ali pozne večerne ure ter nočne temperature pod lediščem so lahko stalnica tudi spomladi. Zdaj lahko patentirana Fordova tehnologija pomaga električnim vozilom Ford Pro, da med polnjenji prevozijo daljše razdalje, kar voznikom omogoča večjo učinkovitost pri delu tudi v hladnih vremenskih razmerah.
Inovativna tehnologija toplotne črpalke z vbrizgavanjem hlapov (Vapour-Injected Heat Pump – VIHP), ki je serijsko vgrajena v vse modele Ford E-Transit Custom,1 E-Tourneo Custom2 in E-Transit s povečanim dosegom,3 omogoča učinkovito ogrevanje kabine z zajemanjem toplotne energije iz zunanjega zraka – tudi pri temperaturah precej pod -10 °C.
Uporaba ‘brezplačne’ energije za ogrevanje kabine zmanjša potrebo po energiji iz baterije, kar posledično podaljšuje doseg vozila. Fordovi inženirji so skozi zahtevna laboratorijska testiranja in realne preizkuse ugotovili, da lahko ta tehnologija izboljša doseg modela E-Transit s povečanim dosegom za 7 do 10 odstotkov v primerjavi z vozilom brez toplotne črpalke.
Toplotne črpalke so že dolgo znane kot energetsko učinkovita rešitev za ogrevanje domov, pisarn in vse pogosteje tudi električnih vozil. Delujejo na principu zelo hladnih hladilnih plinov, ki absorbirajo toploto iz okolja, nato pa se s stiskanjem dvigne njihova temperatura. To omogoča, da majhna količina električne energije za delovanje toplotne črpalke pridobi večjo količino ‘brezplačne’ toplotne energije.
Fordova patentirana toplotna črpalka VIHP prinaša prednosti pred standardnimi zasnovami, saj z vbrizgavanjem hlapov izboljšuje učinkovitost tako pri ogrevanju kot hlajenju notranjosti dostavnega vozila. Pri zunanjih temperaturah nad 25 °C lahko vgrajeni hladilni sistem odvzema toploto iz kabine in tako zmanjšuje porabo energije baterije, ki bi bila sicer potrebna za delovanje klimatske naprave.
Razvoj te tehnologije je zahteval skoraj dve leti natančnih prilagoditev, vključno z več kot 100 testiranji v vetrovniku in 25.000 kilometri preizkusov pri dejanski uporabi za vsak model. Sedem namenskih testnih potovanj je zajemalo skrajne vremenske razmere, od vročega španskega poletja do finske zime pri temperaturah -34 °C.
Pri razvoju so sodelovale Fordove inženirske ekipe iz Združenega kraljestva, Nemčije in ZDA.