Na italijanskem trgu so električni avtomobili Dacia Spring in Leapmotor T03, izdelani na Kitajskem, na voljo po rekordno nizkih cenah, celo nižjih od cene dražjega kolesa. Do tega prihaja zaradi novega državnega programa subvencij in odpadne avtomobilske sheme, s katero želijo iz prometa umakniti starejša, bolj onesnažujoča vozila.

V okviru ukrepa, ki se začne oktobra, je osnovna cena modela Dacia Spring znižana z 17.900 na 3.900 evrov, medtem ko Leapmotor T03, ki sicer stane 18.900 evrov, stane le 4.900 evrov. Obe znamki dosegata te številke z združitvijo državne subvencije v višini 11.000 evrov in dodatnih popustov proizvajalcev.

Medtem ko sta Renault in Stellantis s svojima modeloma šla najdlje pri znižanju cen, se drugi proizvajalci takšni politiki ne pridružujejo. Najbližji tekmec, Fiat 500e, ima v okviru subvencij najnižjo ceno 9.950 evrov, a le v primeru sklenitve posojila z 12,9-odstotno obrestno mero.

Italijanska vlada je v ta namen pripravila 597 milijonov evrov vreden program spodbud za nakup električnih vozil, saj država zaostaja za povprečjem EU. Do avgusta 2024 je delež prodanih baterijskih električnih vozil v Italiji znašal 5,2 odstotka, medtem ko je v celotni Evropski uniji dosegal 15,8 odstotka.

Do najvišje subvencije so upravičene družine z letnim dohodkom pod 30.000 evri, ki živijo v mestih z več kot 50.000 prebivalci in ob nakupu odjavijo vozilo razreda Euro 5 (registrirano pred avgustom 2015) ali starejše. Gospodinjstva z letnim dohodkom pod 40.000 evri pa lahko pridobijo 9.000 evrov podpore za nakup novega električnega vozila.

Strokovnjaki ocenjujejo, da bi program lahko spodbudil približno 60.000 novih registracij, čeprav nekateri menijo, da razmeroma strogi pogoji za pridobitev pomoči utegnejo pomeniti, da vseh sredstev ne bodo porabili. (ANEurope)