Prodaja novih avtomobilov v Evropi se je septembra povečala že tretji mesec zapored, saj imajo kupci na voljo vse več cenovno dostopnih elektrificiranih modelov. Po podatkih združenja ACEA je bilo registriranih 1,24 milijona novih vozil, kar predstavlja 11-odstotno rast v primerjavi z enakim obdobjem lani.
Največjo rast sta zabeležili Združeno kraljestvo (+14 %) in Nemčija (+13 %), povečanje pa so opazili tudi v vseh drugih največjih evropskih avtomobilskih trgih.
Cenejši električni modeli vodijo rast
Prodaja električnih in priključno-hibridnih vozil se je povečala za tretjino. Med najbolje prodajanimi so se izkazali modeli, kot sta Volkswagen Škoda Elroq in Renault R5, ki z ugodnejšo ceno pomagajo evropskim proizvajalcem ohranjati konkurenčnost pred hitro rastočimi kitajskimi znamkami, kot so BYD, MG in Chery.
Kljub temu proizvajalci še vedno čutijo posledice počasnejšega sprejemanja električnih vozil, predvsem pri dražjih modelih. Volkswagen je ta mesec za teden dni zmanjšal proizvodnjo električnega modela Audi Q4 e-tron, Stellantis pa je začasno ustavil delo v nekaterih evropskih tovarnah.
Negotovost glede prihodnosti motorjev z notranjim izgorevanjem
Nejasnosti okrog načrta EU za postopno ukinitev prodaje vozil z motorji na notranje izgorevanje do leta 2035 dodatno vplivajo na povpraševanje. Nemški kancler Friedrich Merz predlaga omilitev ukrepov, potem ko so podjetja, kot je Bosch, napovedala množična odpuščanja. Tudi Francija poziva k večji “prožnosti” in zaščiti domače avtomobilske industrije.
Kitajsko-ameriške napetosti in evropski izzivi
Rast prodaje v Evropi prinaša nekaj olajšanja za BMW, Volkswagen in Mercedes-Benz, ki se v Kitajski soočajo z vse hujšo konkurenco lokalnih proizvajalcev, ki ponujajo ugodnejše in tehnološko naprednejše modele. Vendar bi lahko trenutna rast hitro upadla, saj se evropski proizvajalci znajdejo v središču zaostrenih trgovinskih odnosov med Zahodom in Kitajsko.
Medtem so BYD-jeve prodajne številke narasle skoraj petkrat, s čimer ima znamka zdaj 2-odstotni tržni delež, medtem ko je Tesla izgubila 10 odstotkov prodaje in zdrsnila na 3,2-odstotni delež.
Skupaj so električni in priključno-hibridni avtomobili septembra predstavljali tretjino vseh novih registracij v Evropi — jasen znak, da elektrifikacija kljub izzivom postopoma postaja glavni motor evropskega avtomobilskega trga.


