Ferrari je preložil prihod svojega drugega baterijsko-električnega vozila (BEV) najmanj do leta 2028, poročata dva vira blizu podjetja. Glavni razlog? Pomanjkanje povpraševanja po visoko zmogljivih električnih športnih avtomobilih.
Italijanski proizvajalec že ponuja priključne hibridne modele, kot je 296 GTB( foto), oktobra letos pa bo začel s tremi fazami razkrivanja svojega prvega električnega modela, ki bo svojo svetovno premiero doživel spomladi 2026. Prve dobave strankam so predvidene za oktober istega leta.
Po internih načrtih naj bi Ferrari svoj drugi BEV predstavil proti koncu leta 2026, a je model zdaj preložen za najmanj dve leti. Po mnenju enega od virov je razlog predvsem v šibkem povpraševanju – resnično trajnostnega interesa za električni športni avto trenutno ni. Dodal je še, da bo dodatni čas omogočil Ferrariju tudi razvoj lastne električne tehnologije.
Ferrari uradno ni komentiral odločitve, prav tako pa imeni obeh virov zaradi občutljivosti zadeve nista bili razkriti.
Električni superšportniki – (še) brez zvoka, moči in kupcev
Poleg očitnega pomanjkanja motornega zvoka – za marsikaterega kupca ključnega elementa športnih avtomobilov – proizvajalci električnih vozil še vedno bijejo bitko z maso baterij in omejeno zmožnostjo dolgotrajne visoke zmogljivosti. To je velik izziv za znamke, ki temeljijo na ekstremni vozni izkušnji.
Tudi drugi proizvajalci luksuznih športnikov prilagajajo svoje električne strategije. Lamborghini je denimo prestavil prihod svojega prvega BEV modela na leto 2029 (prej 2028), Porsche pa je zmanjšal ambicije zaradi slabših rezultatov modelov Taycan in električnega Macana. Maserati je letos celo odpovedal električno različico športnega MC20.
Drugi BEV bo prelomnica, prvi bolj simboličen
Notranji viri pravijo, da bo Ferrarijev drugi električni model predstavljal pravo prelomnico v električni strategiji znamke. Medtem naj bi bil prvi model, sooblikovan s strani nekdanjega Applovega glavnega oblikovalca Jonyja Ivea, bolj simbolne narave – za omejeno serijo in s ceno prek 500.000 dolarjev. Gre za večji model od običajnih Ferrarijev, a ne za SUV.
Drugi model naj bi bil bolj zvest Ferrarijevi strategiji: med 5.000 in 6.000 prodanih primerkov v petih letih. A to bo mogoče le, če se bo tržni interes bistveno povečal – kar za zdaj ni videti.
Ferrari bo svoje dolgoročne poslovne načrte javnosti predstavil 9. oktobra. Vprašanje, ali bo elektrika dejansko prihodnost te legendarne znamke, pa ostaja odprto.