Italijanski proizvajalec prestižnih športnih avtomobilov Ferrari je ob razkritju novih poslovnih napovedi presenetil z dvojnim sporočilom: podjetje sicer zvišuje finančne cilje za leto 2025, vendar zmanjšuje svoje ambicije na področju elektrifikacije. S tem Ferrari sledi trendu med luksuznimi znamkami, ki v zadnjem času nekoliko umikajo poudarek z električnih modelov, saj povpraševanje za zdaj ne sledi pričakovanjem.
Po novih napovedih bo letni prihodek Ferrarija letos dosegel ali presegel 7,1 milijarde evrov, kar je več od prejšnjega cilja 7 milijard. Prilagojeni dobiček pred obrestmi, davki in amortizacijo (kratica Ebitda, angleško Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation and Amortization) naj bi znašal vsaj 2,72 milijarde evrov, prav tako nekoliko več od prejšnjih napovedi.
Za leto 2030 podjetje zdaj pričakuje 9 milijard evrov prihodkov in 3,6 milijarde evrov Ebitda, kar je nekoliko manj od napovedi, ki jih je pričakoval trg. Delnice Ferrarija so po predstavitvi poslovnega načrta 9. oktobra padle za več kot 16 odstotkov, kar je iz tržne vrednosti podjetja izbrisalo približno 13,5 milijarde evrov.
»Pričakovanja so bila visoka, a pomembno je, da obljubimo le tisto, kar lahko tudi dosežemo,« je ob predstavitvi dejal izvršni direktor Benedetto Vigna.
Manj elektrike, več motorjev z notranjim zgorevanjem
Ferrari je razkril prve podatke o svojem prvem popolnoma električnem modelu Elettrica, ki bo v serijsko proizvodnjo vstopil leta 2026 v novem obratu v Maranellu. Kljub temu bodo električna vozila do leta 2030 predstavljala le okoli 20 odstotkov celotne ponudbe – polovico manj, kot je podjetje načrtovalo leta 2022.
Preostanek ponudbe bodo sestavljali bencinski in hibridni modeli, vsak z 40-odstotnim deležem. Takšna struktura bo Ferrariju omogočila, da ohrani fokus na modelih z višjimi dobičkovnimi maržami, ki še vedno predstavljajo jedro znamke.
Model Elettrica bo imel štiri elektromotorje s skupno močjo več kot 1.000 konjskih moči, pospešek do 100 km/h v 2,5 sekunde in najvišjo hitrost 310 km/h. Doseg bo presegal 530 kilometrov, kar je primerljivo s Teslinim Modelom Y. Baterijski sklop s kapaciteto 122 kWh bo Ferrari razvil in sestavljal v lastni tovarni.
»Trenutna tehnologija še ne omogoča, da bi baterije zagotovile zmogljivosti pravih Ferrarijevih športnih avtomobilov, zato smo izbrali večjo, štirivratno zasnovo,« je pojasnil Vigna.
Nova električna doba pod nadzorom
V naslednjih petih letih Ferrari načrtuje štiri nove modele letno, kar bo pomagalo ohranjati zanimanje kupcev in stabilno rast baze strank. Drugi popolnoma električni model bi lahko sledil do leta 2030, ne pa pred letom 2028.
Podjetje medtem išče načine za ponovno rast na kitajskem trgu, kjer se je prodaja v zadnjem letu umirila. Analitiki ocenjujejo, da bi električni model lahko pritegnil nove kupce, saj imajo električna vozila na Kitajskem nižjo davčno obremenitev in večjo privlačnost med mlajšimi kupci.
Izvršni predsednik John Elkann je poudaril, da Ferrari vstopa v električno dobo po desetletju intenzivnih vlaganj, v katerem je podjetje v razvoj namenilo 6,5 milijarde evrov, podvojilo število zaposlenih in predstavilo 41 novih športnih avtomobilov.
»Elettrica je dokaz, kako Ferrari združuje tehnološko natančnost, oblikovalsko ustvarjalnost in ročno izdelavo, ki ostajajo temelj naše identitete,« je dejal Elkann.
Evropska premiera prihodnje leto
Ferrari Elettrica bo v Evropi uradno predstavljena spomladi 2026, podrobnosti o notranjosti bodo razkrite v začetku prihodnjega leta.(ANEurope).