Focus z oznako Active in offroad zasnovo odkriva povsem novo širino, z novimi voznimi izkušnjami in novimi ambicijami. Predstavlja se namreč kot robustni crossover v obliki petvratne kombilimuzine in karavana s posebnim videzom zunanjosti, terenskimi plastičnimi obrobami občutljivih delov karoserije in večjim odmikom od tal. Posebna konfiguracija podvozja odgovarja vožnji po slabših cestah in omogoča bolj samozavestno uporabo tudi v mestu in ne nazadnje na avtocesti. Focus Active je vsekakor bolj praktičen, prilagodljiv in uporaben.

Z višje nastavljenim podvozjem in podaljšanimi kolesnimi oboki je ne glede na cestišče ali makadam bolj suveren in tako se počuti tudi voznik v njem. Računa lahko tudi na večje pnevmatike, ki mu jamčijo večjo stabilnost in serijo pametnih tehnologij  vključno z izbirnimi načini vožnje za popolnejši nadzor nad voziščem. Izbira lahko med posebnim načinom vožnje »Slippery«, če je spolzko in »Trail« na makadamu. Gre za aktivnejši, če ne aktivni življenjski slog – med tednom v mestu, za vikend kje drugje. Predvsem slednjemu so namenjeni serijski strešni nosilci za prevoz koles in druge športne opreme, še posebno v karavanu, ki lahko z večjim prtljažnikom omogoča različne aktivnosti celotni družini. Prtljažna vrata se odpirajo samodejno.

Eleganten dizajn notranjosti je enak kot v osnovni različici Focusa. Poleg projekcijskega  in barvnega zaslona na sredini, kjer si voznik nastavlja to, kar mu je v danem trenutku pomembno, je tudi v Activu sodoben zabavno-informacijski sistem SYNC 3. Ta omogoča povezavo in upravljanje lastnega telefona, glasbe in navigacije s preprostimi govornimi ukazi, če znate angleško. V Slovenščini trenutno še ne. In voznika bo marsikdaj rešilo brezžično, hitro polnjenje pametnega telefona, če ga bo pozabil napolniti doma. Na motor, seveda nismo pozabili. 1,5-litrski bencinski Ecoboost nove generacije ponuja 150 KM, kar ni malo in voznik nanje ne čaka dolgo, da se odzovejo. Od 0 do 100 v 9.1 s in to različico Focusa Active karavan lahko popeljejo preko 200 km/h(uradno 208 km/h).

Zadrege ni v nobenem primeru. Vožnja je živahna, na trenutke bi lahko rekli tudi športna, vsaj občutek za volanom je tak. Voznik bo mogoče v začetku malce v zadregi, ob pogledu na vrtljivi izbirnik prestav, namesto klasične ročice menjalnika. Novi 8-stopenjski samodejni menjalnik niti za trenutek ne spravlja voznika v dvom, razen mogoče v začetku, ob prvem vrtenju oziroma prestavljanju. Ko bo parkiral vozilo, se bo menjalnik samodejno prestavil v način za parkiranje. Z novo izvedenko Active je na voljo še naprednejša različica Fordovega aktivnega tempomata, sistem prilagodljivih sprednjih žarometov in aktivni parkirni pomočnik. Skratka sodoben in prilagodljiv različnim aktivnostim za začetnih 25.890 evrov v tej različici, ki mu zamerimo samo relativno visoko porabo preko 10 l/100 km. In spet smo tam, in sicer pri najnovejši generaciji zmogljivih a žejnih nizko prostorninskih bencinskih motorjev.