Ambicije malega SUV-ja ali križanca prepričljivo potrjuje druga generacija, še posebno v robustnejši izvedbi Active. Z izrazitejšim, masivnim prednjim delom, zaščitnimi obrobami kolotekov, privlačnimi lahkimi platišči novega dizajna in trpežnejšimi materiali, ustvarja resnejši vtis od svojega predhodnika, v slogu terenskega vozila, čeprav ima na voljo samo prednji pogon. Povišan položaj sedenja omogoča lažji vstop in sestop iz vozila, hkrati pa dobro preglednost, tudi nazaj. V notranjosti imaš občutek, da je veliko večji, kot zgleda od zunaj, ne glede na dolžino 4,10 m in širino 1,77 m. Mogoče je za to kriva višina(1,65 m), ki pa se s prostorom nad glavo oddolži v notranjosti. Udobje je namenjeno predvsem štirim, petemu v sredini zadaj pa le na krajši razdalji, če je družba v avtomobilu prijetna, seveda.

 

Prijetna je zdaj tudi notranjost EcoSporta z novim dizajnom armaturne plošče v slogu Fieste, racionalnejše, z manj gumbi in tipkami, s sijajnimi vložki in tudi na otip mehko plastiko zgornjega dela armature ter 8-palčnim zaslonom na dotik v osrednjem delu. Ta omogoča povezavo in upravljanje tudi preko lastnega telefona z navigacijo in glasbo. Tudi prostornina praktičnega prtljažnika osnovnih 356 litrov, ki se jo lahko poveča do 1238 litrov s podiranjem zadnje asimetrično deljive klopi, je vse prej kot zanemarljiva. Nad različnimi odlagališči v notranjosti se prav tako ne gre pritoževati. Posebno dobrodošel je skriti predal pod sovoznikovim sedežem, ki ga tudi občasni voznik vsaj v začetku ne bo opazil, če mu kdo ne bo povedal Posebna značilnost EcoSporta so zadnja vrata, ki se odpirajo v levo, kar zna pri nakladanju na ozkem prostoru povzročiti kakšno težavo z odpiranjem, sicer pa po svoje zanimiva.

Živahni 1.0-litrski bencinski motor EcoBoost z 92 kW (125 KM) v mestu gibčnega in zaradi skromnih zunanjih mer okretnega malega SUV-ja s povišano razdaljo od tal jamči in v praksi tudi potrjuje dobro in na trenutke celo zabavno vozniško izkušnjo ne samo v mestu, kar mu omogoča tudi natančno krmiljenje in dobra lega na cesti. Pri čemer lahko voznik računa predvsem elektronski sistem stabilnosti ‘ESC’, ki zajema: pomoč pri speljevanju v klanec (HLA), zaščito pred prevračanjem (RSC), protiblokirni zavorni sistem ‘ABS’ in pomoč pri zaviranju v sili (EBA).Razdalja od tal ga varuje pred visokimi robniki, luknjami in hitrostnimi ovirami, da jih ne občuti v taki meri kot večina malih mestnih avtomobilov.

 

Voznika ne bo spravila v zadrego niti odzivnost s pospeškom od 0 do 100 km/h, niti končna hitrost 180 km/h, ko gre samo zanj. Ko pa se mu pridružijo še ostali s prtljago, bo EcoSport seveda to občutil že ob večjem vzponu. Izzivu se je težko upreti, kljub samo prednjemu pogonu in občasno moramo z asfalta na lažji teren in preveriti vstopni kot 21,0 stopinj, izstopni kot 33,3 stopinje in prehodni kot pa 23,3 stopinj, če bomo podrsali po spodnjem delu. Ne bomo, če ne pretiravamo, saj bi v tem primeru morali imeti še štirikolesni pogon. (T+F:BL)

TEHNIČNI PODATKI: Ford Ecosport 1.0 EcoBoost 92 kW (125 KMStart/Stop sistem

MOTOR: Bencinski : Prostornina (cm3) 1.000; Število valjev/3 v vrsti; Največja moč (v kW /KM) 92 kW/125; Največji navor 170 Nm; Stop & Start Da; Največja dovoljena masa (kg) 1349; Menjalnik: 6-stopenjski; Pogon: 2WD prednji; Najvišja hitrost: 180 km/h; Pospešek 0-100 km/h: 11 s; Kombinirana poraba (l/100 km) 6,5/6.9(testno povprečje; Emisije CO2 (kombinirana poraba) (g/km) 120. MERE: Dolžina/širina/višina mm: 4096/1765/1713; Medosna razdalja 2675 mm;; 18″ ALU platišča ; Prtljažni prostor (l): 343/1369; Pnevmatike(serijsko): 205/50 R17. Akcijska cena: 19.040 EUR