Novi Ford Focus se v najnovejši generaciji predstavlja kot najboljši Focus doslej. Pred dnevi je postal Slovenski avto leta 2019, še prej Hrvaški avto leta, med glavnimi favoriti je tudi za Evropski avto leta, ki ga bodo proglasili v začetku marca na salonu v Ženevi. Trditev, da gre za najboljši Focus, torej, ni kar tako. Popolnoma nov, ne samo oblikovno, ohranja koncept 5-vratne kombilimuzine z novimi, svežimi zunanjimi linijami in prav tako novo, prostornejšo notranjostjo, kjer je najbolj opazen napredek z vidika kakovosti izdelave, opreme in zrelosti modela. Karavan še pride.

Z dolžino skoraj 4 metre, zgleda večji in nižji, čeprav je samo za nekaj centimetrov daljši, vse ostalo gre pripisati učinkovitejši aerodinamiki. V notranjosti je prostora za 5 oziroma tudi za tretjega na zadnji klopi. Zasnova notranjosti podrejena vozniku, celo armaturna plošča, na pogled linearna, sodobnega dizajna z zaslonom multimedijskega sistema v obliki tablice nad osrednjim delom, z vsemi najsodobnejšimi vsebinami, ki se pričakujejo v tem kompaktnem segmentu. Voznik ima pred očmi tudi ‘head-up’ zaslon, za izpis osnovnih podatkov, ki si jih lahko sam izbere. Prtljažnik z osnovnimi 375 litri sicer ne sodi med večje v razredu, čeprav se ga lahko poveča na 1.354 litrov. Potniški prostor ima v tem primeru prednost. Če kdo rabi več prostora, naj počaka karavan.

Spredaj je za spoznanje več prostora okrog kolen in ramen, kar velja tudi za sopotnika. Na sprednji konzoli ni več ročice menjalnika, če izberemo 8-stopenjski samodejni, temveč okrogli vrtljivi gumb za izbiro željene pozicije menjalnika, podobno kot v Range Roverju. Skratka zanimivo in drugačno. Menjalnik je ob nakupu vsekakor vreden razmisleka, ne samo zaradi večjega udobja, temveč tudi zato, ker se odlično ujema z 1,5-litrski dizelskim motorjem EcoBlue 88 kW/120 KM, čeprav je gumb menjalnika dokaj nizko in jemlje pogled voznika s ceste. Na izbiro ima tri vozne načine: ‘Normal’, ‘Eco’ in ‘Sport’, ki si jih lahko izbira glede na trenutne razmere in navdih. Glede preglednosti nad okolico se ne gre pritoževati, slabšo nazaj pa voznik obvladuje s parkirnimi senzorji in kamero. Focus je hiter in enostavno vodljiv, po voznih lastnostih lahko zadovolji tudi zahtevnejšega voznika, seveda, če ta upošteva predznak družinskega avtomobila. Stabilen je tudi v ostro voženih ovinkih in hitrih menjavah smeri.

Od 0 do 100 km/h potrebuje 10,2 s, največja hitrost je 193 km/h. Samodejni menjalnik dvigne povprečje le malenkost nad 6 litrov. Omembe vredni so tudi nekateri sodobni sistemi, ki vplivajo na boljšo dinamiko in udobje v vožnji. V prvi vrsti Prilagodljivi tempomat (ACC) s funkcijo Stop & Go, ki  pomaga ohranjati ustrezno varnostno razdaljo, odslej pa ga dopolnjujejo še funkcija prepoznavanja prometnih znakov, ki lahko prilagodi hitrost vozila v skladu z omejitvijo, usmerjanje v sredino voznega pasu, pomoč za preprečevanje trčenja z zaznavanjem pešcev in kolesarjev, pomoč krmiljenja pri izogibanju, sistem nadzora mrtvih kotov in drugo. Dobrih, začetnih 23 tisoč ne zajema vsega omenjenega in veliko neomenjenega z vidika opreme, zato bo potrebno od začetnega Trenda pogledati v višji paket, vsaj Titanium in k osnovni ceni dodati še vsaj 2 tisoč.