Ford Puma se nam je od nedavne, predvsem oblikovne prenove, predstavila v osveženi in tehnološko naprednejši podobi. Gre za kompaktni crossover, ki se uvršča med najbolj prilagodljive avtomobile svojega razreda. Zunanjost ohranja športne poteze in SUV-navdihnjene linije, vendar so največje spremembe tokrat v notranjosti – tam Puma kaže svoj novi obraz. Kabina je popolnoma prenovljena in prepriča s sodobnim, vozniku usmerjenim kokpitom, kjer je digitalna izkušnja v ospredju, materiali pa občutno kakovostnejši.

Notranjost zdaj odlikuje na novo oblikovana armaturna plošča, ki skupaj z novim volanom in visoko postavljenimi zasloni ustvarja pregledno, funkcionalno in hkrati estetsko dovršeno okolje. Fizični gumbi so zmanjšani na minimum, zato prostor deluje urejeno in moderno, poudarek pa je na intuitivni uporabniški izkušnji. Digitalna instrumentna plošča z diagonalo 32,5 cm prikazuje ključne informacije glede na vozni način, medtem ko osrednji 30,5-centimetrski zaslon na dotik omogoča enostaven dostop do navigacije, medijev, povezljivosti in nastavitev vozila preko sistema SYNC®. Povezljivost z Android Auto in Apple CarPlay je samoumevna, prav tako možnost brezžičnega polnjenja telefona. S pomočjo aplikacije FordPass lahko vozilo celo odklenete na daljavo ali ga locirate z mobilnikom.

Prenova se ne ustavi pri tehnologiji – tudi počutje v kabini je deležno posebne pozornosti. Sedeži ponujajo masažno funkcijo in električno ledveno oporo, odlikujejo jih vrhunske obloge in udobni vzglavniki. Panoramska streha preplavi notranjost z naravno svetlobo in prispeva k občutku prostornosti, ki ga dopolnjuje povečan prtljažnik s 456 litri osnovne prostornine. Dno prtljažnika je nastavljivo po višini, uporabniku pa je na voljo tudi 80-litrski Megabox, ki omogoča prevoz višjih ali mokrih predmetov. Z zloženimi zadnjimi sedeži prostor naraste na kar 1126 litrov, kar je za vozilo teh dimenzij izjemna vrednost. Edina manjša slabost je nekoliko visoka nakladalna višina (77 cm), ki lahko pri nalaganju težjih predmetov zahteva več napora.

Na cesti Puma ohranja vse tisto, kar jo je že doslej predstavljalo vozniško privlačno. Njeno vodljivost zaznamuje natančen in neposreden volanski mehanizem, lega na cesti je zanesljiva, tudi med dinamično vožnjo. Štirivaljni motor je zamenjal živahen 1,0-litrski trivaljni turbobencinski EcoBoost s 125 KM, ki v tej izdaji deluje v kombinaciji z blagim hibridnim sistemom. Ta uporablja regenerativno zaviranje za podporo motorju, kar pomeni več moči pri pospeševanju, nižjo porabo in nižje emisije. V urbanem okolju se blagi hibrid izkaže z učinkovitim sistemom start-stop, ki ob izklopljeni sklopki ali v prostem teku pod 20 km/h začasno ugasne motor in s tem dodatno varčuje z gorivom. Nova je tudi možnost sedemstopenjskega samodejnega menjalnika z dvojno sklopko Powershift®, ki omogoča mehko in hitro prestavljanje brez prekinitev navora, posebej priročno v mestni vožnji.

Puma ostaja agilna tudi zunaj mesta. Na podeželskih cestah se izkaže z dobro uravnoteženim podvozjem in odzivnostjo, na avtocesti pa kljub nekoliko prisotnemu hrupu pnevmatik in motorja ohranja stabilnost in udobje. Poraba se giblje med 5,5 in 6,8 litra na 100 km, kar je za vozilo z 125 KM in hibridnim sistemom zelo solidno. Dodatno pomoč pri varni vožnji nudijo številni asistenčni sistemi, kot so aktivni tempomat, ohranjanje voznega pasu, prepoznavanje prometnih znakov in samodejno zaviranje v sili do 130 km/h.

Ford Puma kljub kompaktnim zunanjim meram ponuja dovolj prostora za pet potnikov, čeprav je zadnja klop bolj primerna za dva odrasla. Vstop na zadnje sedeže sicer nekoliko otežuje zasnova karoserije in nizka streha nad vrati, a ko ste enkrat v kabini, je udobje povsem zadovoljivo. Prednji sedeži so nastavljivi po višini in opremljeni z ogrevanjem, kar vključuje tudi volanski obroč. Prijetno razvajanje dopolnjuje kakovosten zvočni sistem Bang & Olufsen, ki bo navdušil ljubitelje glasbe.

Nova Puma se tako ne le ohranja na vrhu seznama najbolj priljubljenih urbanih križancev, temveč svojo vodilno vlogo še krepi. Z novo notranjostjo, več prostora, napredno digitalno izkušnjo in učinkovitim blagim hibridnim pogonom ponuja premišljeno kombinacijo uporabnosti, sloga in tehnološkega napredka – prav tiste lastnosti, ki jih danes zahtevajo moderni vozniki.(T+F:BL)

……………………

TEHNIČNI PODATKI: MOTOR: 1,0-litrski EcoBoost Hybrid (125 KM); Vrstni trivaljni turbobencinski, 48-voltni blagi hibrid, Ti -VCT, Prostornina motorja cm3 999; Cilindri 3 v vrsti; Največja moč KM (kW) 125 (92); Največji navor Nm 210 /1750 vrt/min. Turbopolnilnik s fiksno geometrijo, Električni motor 11,5 kW Integrirani zaganjalnik generator z jermenom; Baterija 48 V 8 Ah Li-ion zračno hlajen paket baterij

Mere (mm):  Zunanjost – celotna dolžina brez vlečne kljuke 4186, Ogledala skupne širine podaljšana/zložena 1930/1805, Skupna višina (z anteno iz plavuti morskega psa, neobremenjeno) 1550,  Medosna razdalja 2588; Dimenzije prtljažnega prostora, Največja nakladalna višina 865, Dolžina tovora od tal do 1. vrste (komplet za popravilo pnevmatik) 1472 Širina odprtine za tovor (tla) 982, Višina dviga (robnik) 771, Prostornina rezervoarja za gorivo (litri), Bencin 42.

Maloprodajna cena s popustom v primeru financiranja je na voljo že za 20.900 eur. Ford Puma Titanium 1.0 EcoBoost Hybrid 92 kW (125 KM) mHEV, s 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom, Start/Stop 22.530 eur.