Z zadnjo generacijo Rangerja je Ford tudi k nam pripeljal po videzu agresivnejšo različico, z imenom in po navdihu ameriškega sorodnika Raptorja. Za to je bil zadolžen ameriški oddelek Ford Performance, ki se podpisuje tudi pod športnimi izvedenkami Fiesta ST in Focus RS. Z zunanjimi oblikovnimi elementi, ki poudarjajo bolj ´vročo´ naravo po videzu ogromnega pick upa je Raptor z dolžino 5,40 m za 4 cm daljši od Rangerja. Na račun izrazitejših estetskih elementov je s širino preko 2 metra širši za 17 cm. Oster, brezkompromisno odločen a še vedno eleganten videz izraža predvsem prednji del s širšo masko motorja, spremenjenimi koloteki in za približno 30% višji zaradi robustnejšega vzmetenja, kar ustvarja vtis, da gre lahko kamorkoli. Značilna modra barva Ford Performance je samo dodatna pika na ´i´. S strani in zadaj je dodana še značilna grafika, da ne bi prišlo do pomote, če bi šel prehitro mimo.

Med pomembne prednosti sodi novi, 2.o-litrski dizelskEcoBlue motor 213 KM z  največjo vrednostjo navora 500 Nm, podprt z dvema turbinskima polnilnikoma, ki se medsebojno dopolnjujeta, tako glede odzivnosti kot pri razvijanju visokih zmogljivosti. Upravlja jih novi 10-stopenjski samodejni menjalnik z obvolanskima ročicama za ročno prestavljanje. Raptorju so namenjene tudi specifične terenske pnevmatike, dodatno ojačani blažilniki, nadzor nad vzmetenjem, samodejno prezračevanje prednjih in zadnjih kolutov ter dodatna zaščita ´trebuha´ pod motorjem. Napredne tehnologije omogočajo vozniku obvladovanje skoraj vsakega terena. Z novim sistemom Terrain Management System ima voznik na izbiro 6 različnih načinov, ki se prilagajajo specifičnim terenskim situacijam: Normal, Sport, Grass, Gravel & Snow (prod in sneg), Mud & Sand (blato in pesek) in Rock (skale). Poseben način Baja pa omogoča tudi zahtevno športno terensko izkušnjo. Praktično ga ničesar ne spravi v zadrego, ne globoko blato ali sneg ne strme ceste. Serijsko opremljen s športno nastavljenim vzmetenjem FOX Racing lahko ublaži marsikateri grob sunek in občutno zgladi grbine in večje korenine. Do 80 cm lahko zabrede tudi v vodo. Prav izven asfalta pokaže največ, tako s pogonom 4×2, 4×4 z visokim prenosom in 4×4 z nizkim prenosom.

Moč motorja in visok navor že pri nizkih vrtljajih vplivata na občutno živahnost in nemalo zadovoljstva v vožnji, kar lahko koga ob praznem kesonu zanese predaleč. Vzmetenje je namreč naravnano na večjo obremenitev zadnjega dela in če tega ni pride lahko do poskakovanja vozila na neravni podlagi. Sicer pa občutek varnosti v vozilu ne dopušča dvomov. Raptor se dokazuje z zanesljivo lego na cesti ne glede na visok odmik od tal in velika kolesa dimenzij 285/70 R 17. Pri vožnji s 100 km/h je potniški prostor učinkovito zvočno izoliran tako, da se motor komaj zazna.Za kakšen aerodinamični piš vetra pri določenih hitrostih so kriva le zunanja ogledala in keson. Raptor je doma na brezpotjih, kar bo vozniku takoj jasno, čim bo zapeljal z asfalta. Medtem ko je v mestu in na ožjem prostoru zaradi mase vozila bolj tog, voznik bo to občutil tudi pri zahtevnejšem volanu v rokah in ne nazadnje pri vzvratni vožnji ali parkiranju, ko se bo moral slepo zanesti na senzorje in kamero zadaj.

V vseh ostalih pogledih, še posebno ob sproščeni vožnji po odprtih cestah in avtocestah je udobje skorajda primerljivo z limuzino. Raptor je prostoren, namenjen petim odraslim. Položaj za volanom, na ergonomskem sedežu z nastavitvijo v predelu križa, je udoben tudi na daljših vožnjah po nekaj urah. Navpičen volan leži lepo v rokah, vendar ni globinsko nastavljiv. Pomemben videz kakovostne armaturne plošče. Kontrastni šivi v slogu Raptorja prispevajo delček športnosti. V osrednjem delu je 8-palčni zaslon na dotik z multimedijskimi vsebinami Ford Sync 3, z nadzorom pametnega telefona, radijskega aparata, navigacije, dvoconske klimatske naprave tudi zvočno. Gumbi so prenizko in lahko odvrnejo pozornost voznika od dogajanja med vožnjo..Napredne tehnologije v notranjosti zagotavljajo udobje in povezave na vseh poteh. Dostopna točka Wi-Fi v vozilu lahko poveže do deset naprav. Voznik lahko računa tudi na številne pomožne sisteme, v prvi vrsti na radarski tempomat s samodejnim zaviranjem, prepoznavanjem pešcev, kolesarjev in prometnih znakov. Zanimiv je tudi sistem Active Noise Cancelation, ki s posebno zvočno tehnologijo prestreže zunanje zvočne frekvence z nasprotnimi frekvencami in jih praktično izniči.

Raptor bo voznika, ki bo prvič sedel vanj v marsičem prijetno presenetil in prepričal, da je vse prej kot delovno vozilo: oblikovno drzen, opazen, športno živahen, limuzinsko udoben, digitaliziran in terensko visokozmogljiv, čeprav v mestu bolj zahteven. z mesta do 100 km/h potrebuje 10,5 s in doseže 170 km/h. Povprečje porabe goriva 10 l/100 km v našem primeru bi bilo sprejemljivo, glede na to da ga nismo terensko preveč obremenjevali in ne plavali po peščenih sipinah, ker jih žal ni v bližini. Podpis Ford Performance ima svojo »težo«, vse prej kot zanemarljivo, tudi v denarnici oziroma na računu. Raptor je s 54.010 evri za dobrih 13 tisoč dražji od Rangerja. BL:Tekst/foto/