Kitajski proizvajalec avtomobilov Geely nadaljuje s širitvijo na zahodnoevropske trge in bo v zadnjem četrtletju letos vstopil na trga Velike Britanije in Italije z novim električnim SUV-jem EX5. V Italiji bo na voljo tudi različica s priključnim hibridnim pogonom. Gre za del širše strategije internacionalizacije, v okviru katere Geely sledi zgledu kitajskih znamk, kot so MG, BYD ter Omoda in Jaecoo, ki ciljajo na cenovno občutljive evropske kupce.
EX5 bo tekmoval z modeli MG S5, Omoda E5 in BYD Atto 3 ter evropskimi tekmeci, kot so Volkswagen ID.4, Renault Scenic in prihajajoči Škoda Elroq. Čeprav cene za britanski trg še niso znane, se pričakuje, da bo Geely v Združenem kraljestvu izkoristil odsotnost carin na kitajska električna vozila, kar bi lahko omogočilo zelo konkurenčno pozicioniranje. V Evropski uniji, kjer veljajo višje uvozne dajatve, pa bo model nekoliko dražji – v Sloveniji se EX5 prodaja od 42.990 evrov.
SUV EX5 poganja elektromotor s 215 konjskimi močmi, napaja ga 60-kilovatna litij-železo-fosfatna baterija, doseg po WLTP ciklu znaša do 430 kilometrov, pospešek od 0 do 100 km/h pa traja 7,1 sekunde. Geely bo v promociji izpostavil dodatne funkcije, kot so 360-stopinjska kamera in prilagodljivi zadnji sedeži. Pri razvoju različice za britanski trg je sodeloval tudi Lotus, ki skrbi za izboljšane vozne lastnosti.
Geely sicer v Evropi beleži boljše rezultate s cenovno dostopnimi modeli kot z bolj prestižnimi znamkami, kot je Zeekr, ki se težko prebije ob konkurenci znamk BMW, Audi in Mercedes-Benz. V prvi polovici leta je Geely v evropskih državah, vključno s Slovenijo, prodal 820 vozil, največ modelov Coolray in Starray z motorji z notranjim izgorevanjem.
Kljub temu podjetje ostaja ambiciozno. Lani je globalno izvozilo več kot 414.000 vozil, letos pa načrtuje širitev prodajne mreže s 300 novimi prodajno-servisnimi mesti po svetu, kar bi skupno število dvignilo na 1.100.(ANEurope)