Ko je Audi leta 2021 prvič videl električni model Zeekr 001, je bil to prelomni trenutek. Nemška znamka je hitro spoznala, da brez kitajske tehnologije ne bo mogla slediti tempu konkurence. Rezultat je bil novi Audi E5 Sportback, razvit v le 18 mesecih s pomočjo partnerja SAIC, ki je zagotovil baterije, pogon in programsko opremo. Vozilo, vredno okoli 33.000 dolarjev, ta mesec prihaja na kitajski trg.

Podoben pristop uvajajo tudi drugi proizvajalci. Toyota in Volkswagen razvijata modele skupaj s kitajskima partnerjema GAC in Xpeng, Renault in Ford pa načrtujeta globalne modele na kitajskih platformah. Renault je že predstavil Dacio Spring EV, razvito z Dongfengom, v Šanghaju pa nastaja nova električna Twingo.

Kitajski proizvajalci pri tem pridobivajo nove prihodke, ki jih nujno potrebujejo v času ostre cenovne vojne doma. Ponujajo “EV v škatli” – šasijo, programsko opremo in pogon, ki proizvajalcem omogočajo hiter vstop na trg. Takšne dogovore imajo že Leapmotor, Stellantis in CATL, slednji pa je na salonu v Münchnu predstavil tudi novo šasijo Bedrock.

Analitiki menijo, da sodelovanje koristi obema stranema: tradicionalni proizvajalci prihranijo čas in denar, kitajski pa širijo globalno prisotnost. Vendar opozarjajo na tveganje. “Če uporabljaš tujo tehnologijo, je tvoja znamka manj prepoznavna,” pravi Marco Santino iz Oliver Wyman. Nekdanji šef Aston Martina Andy Palmer dodaja, da prevelika odvisnost lahko proizvajalce dolgoročno spremeni v zgolj “trgovce”.(ANEurope)