Hyundai Kona Electric druge generacije je pravzaprav prva Kona, ki je bila od samega začetka zasnovana kot popolnoma električno vozilo, kar se odraža v njeni napredni in aerodinamični obliki. Kono Electric ni težko ločiti od “termične”, še posebej ob pogledu na sprednji del, kjer izstopa svetlobni trak, ki povezuje dnevne luči, spodnjo masko in v desno pomaknjeno polnilno vtičnico, ki je bolj praktično kot estetsko integrirana v prednji del. Nespremenjeni pa so žarometi vgrajeni v blatnike in zato preveč izpostavljeni udarcem na parkiriščih.Poleg estetskih izboljšav ima nova Kona tudi večje dimenzije, ki zagotavljajo prostornejšo notranjost in večjo praktičnost, kot je na primer možnost prilagodljivega prtljažnika (466 litrov, z možnostjo povečanja do 1.300 litrov z zloženimi sedeži) in 27-litrskega pod prednjim pokrovom.
Tehnična oprema in tehnologija – Nova Kona Electric je opremljena z vrsto pametnih tehnologij, med katerimi so najbolj opazni 12,3-palčni zasloni za infotainment in merilnike ter projekcijski zaslon, ki prikazuje ključne informacije v voznikovem vidnem polju. Multimedijski sistem je intuitiven in podpira funkcionalnost sistemov Android Auto, Apple CarPlay (trenutno le žično) in posodobitve na daljavo (OTA). Navigacija s praktično uporabo omogoča jasen pregled nad polnilnimi napravami v bližini in predvsem nad njihovo jakostjo, kar drugje ni ravno nekaj samoumevnega. Avto omogoča tudi brezskrbno polnjenje s funkcijo Plug & Charge, ki samodejno prične polnjenje brez dodatne avtentikacije, in V2L (Vehicle-to-Load), s katero vozilo napaja zunanje naprave.
Doseg in zmogljivost baterije – Hyundai Kona Electric 65,4 kWh zagotavlja največji doseg v svojem razredu, ki lahko znaša do 514 kilometrov (WLTP) v različici z 17-palčnimi platišči in Eco Pack paketom. Na hitri polnilnici z močjo 101 kW se baterija od 10 do 80 % napolni v 41 minutah, v 15 minutah pa se lahko doseg poveča za približno 162 kilometrov. Med preizkusom je različica z 19-palčnimi platišči prevozila več kot 360 km z enim polnjenjem, kar je zelo zadovoljiv rezultat za zunajmestno vožnjo.
Vozne lastnosti in udobje – Pri vožnji Kona Electric izkazuje, lahko bi temu rekli tudi že skoraj športne zmogljivosti z močjo 218 KM in pospeškom od 0 do 100 km/h v 7,8 sekunde (pri različici s 17-palčnimi kolesi). Zaradi večje teže (približno 1.800 kg) in blažjega krmiljenja so zaviranja na ovinkih nekoliko manj intuitivna, vendar odlična lega na cesti, podprta z varnostnim sistemom ESP, zagotavlja stabilnost. Regenerativno zaviranje omogoča vožnjo z uporabo funkcije “i-PEDAL”, ki pri najvišji stopnji regeneracije omogoča vožnjo zgolj s pedalom za plin.
Notranjost je zračno zasnovana in dobro zvočno izolirana. Premik prestavne ročice na volanski drog je sprostil osrednji tunel, kar omogoča več odlagalnega prostora med sedežema, zadnji sedeži pa so prilagodljivi in deljivi v razmerju 40:20:40, kar omogoča praktično nalaganje daljših predmetov. Kljub prostornosti pa končna obdelava notranjosti pusti nekaj prostora za izboljšave – materiali na armaturni plošči so večinoma iz trde plastike, ki nekatere uporabnike morda ne bo navdušila.
Varnostni sistemi in asistenčna tehnologija – Nova Kona Electric se ponaša z najnovejšimi sistemi za pomoč vozniku, kot so Highway Driving Assist 2.0, ki omogoča avtonomno vožnjo 2. stopnje, FCA sistem za preprečevanje naleta, ki zaznava pešce in kolesarje, ter BVM kamera za nadzor mrtvih kotov, ki omogoča prikaz dogajanja na zaslonu merilnikov ob vklopu smernikov. Poleg tega je vozilo opremljeno s sistemom za samodejno zaviranje pri vzvratni vožnji, kar je še posebej priročno v omejenih parkirnih prostorih.
Povzetek – Hyundai Kona Electric 65,4 kWh potrjuje vlogo pomembnega predstavnika v segmentu električnih SUV-jev z dolgim dosegom. Omogoča oblutno kombinacijo dosega, vozne zmogljivosti in sodobne tehnologije, zaradi česar ni primerna samo za mestno in primestno vožnjo, temveč tudi za daljša potovanja. Kljub nekaterim kompromisom pri notranjih materialih in manj izrazitemu krmiljenju, je Kona Electric zelo dobro uravnoteženo vozilo, ki združuje funkcionalnost, inovacije in dostopnost za širši krog uporabnikov. (T+F;BL)
TEHNIČNI PODATKI – MOTOR ELEKTRIČNI 65,4 kWh – Tip motorja 3-fazni sinhroni – Menjalnik 1-stopenjski reduktor z diferencialom – moč elektromotorja 160 kW (217 KM) – Maksimalni navor 255 Nm – Visokonapetostna baterija – Tip baterije Li-On polimerna – Napetost baterije 390 V – Kapaciteta 65,4 kWh – Čas polnjenja visokonapetostne baterije standardno (AC) 4 ure 55 minut 6 ur 25 min, ultra hitro 350 kW (do 80% napolnjenost) 41 min – Poraba električne energije mestni režim vožnje 11,1 – 13,0 kWh/100 km, kombiniran režim vožnje 14,7 – 16,6 kWh/100 km – Doseg mestni režim vožnje 578 – 683 km, kombiniran režim vožnje 454 – 514 km – Najvišja hitrost 172 km/h – Pospešek 0 – 100 km/h 7,8 – 8,1 s – Mase in dimenzije – Medosna razdalja 2.660 mm – Dolžina 4.355 mm – Širina 1.825 mm, Višina 1.575 – 1.580 mm – Pogon na prednji kolesi – Masa vozila pripravljenega na vožnjo (kg) 1.773 – 1.870 – Največja tehnično dovoljena masa vozila (kg) 2.220 – Prostornina prtljažnega prostora (l) 466 – 1.300. CENA (EUR): 42.290 PREMIUM, IMPRESSION 45.700.