Hyundai je s Kono dolžine 4,18 m predstavil prvi kompaktni športni crossover na stoodstotno električni pogon z enim od najzmogljivejših električnih pogonskih sklopov na trgu, ki je na voljo v dveh različicah. Različica z baterijo kapacitete 39,2 kWh predstavlja pogonsko osnovo, ki zagotavlja 312 km dosega (po testiranju WLTP), elektromotor pa razvije 100 kW (136 KM). Kona z večjo kapaciteto baterije 64 kWh, ki smo jo tudi preizkusili, pa omogoča doseg do 482 km (po testiranju WLTP) in razvije 150 kW (204 KM). Maksimalni navorom 395 Nm je v tem primeru takoj na razpolago in pospeši od 0 do 100 km/h v 7,6 sekundah. Najvišja hitrost je 167 km/h, čeprav se merilniku hitrosti izpiše 180 km/h. Menjalnik je enostopenjski reduktor z diferencialom.

Čas polnjenja s standardnim, domačim priključkom je približno 9 ur in 35 s, s hitrim polnjenjem, povezanim s hitro polnilnico100 kW do 80% pa v približno 54 min. Kakorkoli, z električno Kono se lahko zdaj iz Maribora ali Kopra odpeljemo do Ljubljane in nazaj brez vmesnega polnjenja in pri tem ostane še nekaj kilometrov, odvisno od načina vožnje. Kdor bo stalno tiščal nogo na plinu in ob tem še v položaju Sport, zelo malo. Sorazmerno več kilometrov dometa bo ostalo v ostalih položajih Comfort, Eco ali Eco+ in še več, če bo voznik z obvolanskima ročicama nastavljal stopnjo rekuperacije oziroma delovanja elektrodinamične zavore, ki kinetično energijo pretvarja v električno. Tako po klancu navzdol ali v vožnji po mestu skoraj ne bo uporabljal klasičnih zavor.

Električna Kona se po videzu loči od ostalih dveh različic dizelske in hibridne, predvsem po prednji polni maski motorja in notranjosti. Zanimiva posebnost je menjalnik. Namesto klasične ročice so štirje gumbi z oznakami P-parkiranje, D-naprej, R-nazaj in N-neutral. Pred voznikom je digitalna instrumentna, ki spreminja osvetlitev glede na izbrani način vožnje.7-palčni zaslon multimedijskega sistema streže z vsemi pomembnimi informacijami, prostostoječi zaslon pa slednje projicira tudi v voznikovo vidno polje. Voznik lahko računa tudi na širok nabor znanih, naprednih varnostnih tehnologij, združenih pod imenom SmartSense: zaviranje v sili, prepoznavanje prometnih znakov in omejitev hitrosti, zaspanosti voznika, mrtvih kotov v ogledalu…

Z baterijami nameščenimi po dolžini dna vozila se na prostoru v notranjosti skorajda ne pozna, razen na zadnji, nekoliko višji klopi kot v ostalih dveh različicah in v prtljažniku, kjer ni več dvojnega dna. Ta se od osnovnih 322 l lahko poveča na 1.114 l. Kona je v vožnji izjemno tiha, živahna in odzivna že ob speljevanju, vzmetenje je naravnano optimalno, ne pretogo. Potovalno udobje je na relativno visoki ravni. Potuje se v skoraj popolni tišini. Ob upoštevanju značilnosti vožnje električnega vozila lahko voznik z enim polnjenjem prevozi do 380 kilometrov. Hyundai se je tako z nadpovprečnim dometom Kone že približal določenim mejnikom v segmentu električnih vozil, z začetno ceno 43.900 eur, v tem primeru najmočnejše električne različice, pa kljub odbitku 7.500 evrov državne subvencije, za večino še ni tako blizu. /BL/